fredag 30 december 2011

Potatis- och purjolökssoppa!

Idag gick jag upp med Billy. Jag sov i gästrummet och plutten vaknade inte förrän kl 08 så det blev lite sovmorgon i smyg. I alla fall med tanke på hur jag har sovit på sistone. Vid 09 klädde vi på oss och gick på långpromenad. Det var mysigt men Liam var ganska jobbig. Dags att ta tag i gå fint träningen igen. Kanske testade han mig bara för att jag inte gått med honom och vagnen själv på länge, men jag var rätt sträng så till slut gick han fint. Han skällde som en tok på en annan hund. Tänk att Liam som är så snäll mot människor verkligen kan hata vissa hundar.

När vi kom hem kokade vi kaffe och väckte pappa. När Billy sov efter lunch tog jag på mig träningskläderna och gav mig ut på en löptur. Gustaf hade precis gått med Liam och Billy i vagnen för att Billy skulle somna extra gott men när Liam tittade på mig med bedjande ögon så fick han följa med ut och springa. Han var så glad. Han galopperade hela tiden vilket gjorde att jag fick hålla högt tempo. Tur att jag har bra kondition nu. Det är härligt. Bara springa så fort benen bär en, fast inte till 100 %, det brukar jag spara till den sista biten innan vi är hemma. Då springer vi så fort vi kan.

Vid halv tre kom jag på att jag glömt äta lunch. Billy vaknade strax innan två och var jätte ledsen i en timme. Han var trött men hade lite ont i magen och tanden. Det löste sig med en Alvedon och lite äpple. Jag tänkte att han skulle få en halv portion välling också men han blev skitsur när den tog slut så jag fick värma en halva till.

Jag gjorde potatis- och purjolökssoppa till middag. Anna och Jones kom vid sextiden så det fick bli middag/kvällsmat till alla. Alla utom Billy som åt skink- och broccoli omelett till middag. Han äter nästan allt själv nu, han blir sur om man försöker mata honom. Blir lite problem när vi ger honom burkmat...

Nu har vi bastat och tagit lite vin. Hoppas B tar lite sovmorgon i morgon också och att natten blir lugn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar