söndag 4 december 2011

Myshelg

Vilken mysig helg vi har haft. I fredags var vi bjudna över till våra grannar på middag. De har en liten tjej på 4 månader. Vi gjorde i ordning Billy för natten innan vi gick över. Han sprang omkring och grejade. De har öppen planlösningen så vi såg honom hela tiden, stor fördel. Han satte sig i deras babysitter och började gunga, han hade skitkul. Vi fick jättegod mat, det behövde jag för istället för min vegetariska "köttfärssås" hade jag fått med mig Gustafs riktiga köttfärssås till jobbet så jag fick äta smörgås och advokado till lunch. Efter mitt spinningpass var det inte så mycket. Hos våra grannar blev vi kvar ända till kl 24, och de skulle ha dop i går. Men vi hade så trevligt. Barnen sov och vi drack lite vin och pratade. Billy sov till 8 dagen efter så det var inga problem.

Igår var vi en sväng på Allum. Köpte bebiskläder till lilla Oscar som vi var och träffade idag och så hittade Gustaf en jacka som jag köpte till honom i julklapp. När vi kom hem skulle jag baka lussekatter men vi glömde köpa mjölk så jag fick göra chokladmuffins istället. Det kändes lite som söndag när vi började laga korvstroganoff till middag. Efter ett bad så somnade Billy gott. Jag höll på att somna i soffan strax efter 22 så jag gick och lade mig.

Eftersom jag somnade så tidigt igår så fick Gustaf sovmorgon idag också (han blev grinig när jag väckte honom kl 09 igår, hihi...)! Idag har vi hälsat på 3 veckor gamla Oscar och hans mamma och pappa. Billy hade roligt med deras 2 stora hundar. När vi kom hem fick Billy sova i vagnen medan vi gick över till grannarna igen och hjälpte dem äta massa mat som blev över från dopet =) chokladtårta också ;)!

Nu har jag varit på gympa, tvättat håret och ätit lite. Det blev en ganska onyttig helg men jag har gått mycket och tränat så det får vara så. I morgon åker jag och en kollega till Uppsala för att gå på kurs. Kursen är på tisdag så vi får en hotellnatt.

Kommer sakna den här sötnosen när jag är borta. Han är så smart och rolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar