fredag 16 december 2011

Helg och blåmärke

Nu är det helg IGEN. Jag hinner inte med det går så fort. Idag var jag på spinning på jobbet. Vi har motionstimme, en i veckan och 2 pass som körs i "källaren" i motionshallen. Idag körde vi spinning i 30 minuter och stationspass andra halvtimmen. Det var jätte roligt. Svettigt! Nu är det dock slut på pass till i januari. Det suger. Jag får gympa hemma. Ska ju sätta ihop ett eget pass som jag ska leda här i Hindås. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Är ju i fin form men inte så stark som jag var tidigare, men det ska vara mycket styrka. Både mage och armar. De andra passen har mycket mage, lagom rygg men inte så mycket armar, så det ska jag lägga in.

Billy ramlade och slog i pannan precis innan han skulle gå och lägga sig. Han fick en bula, stackarn! Kommer nog bli blå också, hans första stora blåmärke. Han klättrar och grejar så det kommer väl bara bli mer blåmärken, phu! När jag diskade efter maten så kröp han upp och satte sig i leksakskorgen. I kan han komma själv men inte ur, så då får man vara med och hjälpa honom.

Jag funderar på julgodis. Hörde talas om nougatbomber och det låter ju helt galet gott. Får se om vi hinner i helgen. Nästa vecka kommer nog att flyga iväg. På måndag ska vi ut och äta med jobbet, tisdag lunch med gruppen och sedan är det bara onsdag och torsdag var innan jag ska vara julledig i 11 dagar. Gött!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar