söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År

Äntligen 2012, 2011 var ett tufft år. Nu hoppas vi att det bara blir bättre!

Gårdagen var härligt. Efter en lång dag med mest väntan och förberedelser av mat så satte vi oss till bords när Billy somnat. Till förrätt blev det tomat- och mozzarella sallad, den fick jag inget kort på. Varmrätten bestod av kycklingrullader, klyftpotatis, haricoverts och en fantastisk sås som vi hittade på. Det var så himla gott. Röran i kycklingen bestod av fetaost, soltorkade tomater, basilika, persilja och salt och peppar. Såsen gjorde vi med stekfettet som kycklingen stektes i innan den åkte in i ugnen. Vi hällde på grädde, lite dijon senap, sambal oelek, basilika och så låg där några soltorkade tomater som trillat ur kycklingen.


Till dessert åt vi chokladmousse. Anna gillar inte sött så vi gjorde en på mörk choklad, lite råsocker och grädde. Den var väldigt god. Vi tjuvstartade kvällen med lite bubbel till förrätten. Sedan drack vi lite vin.

När vi ätit och plockat undan spelade vi scen it. Därefter var klockan nästan tolv!

Vid tolvslaget var vi ute på altanen. Vi såg några fyrverkerier men sköt inga själva. Det gör vi aldrig. Jag tycker det är helt fel att hålla på med sådant. På alla sätt som finns. Nu har vi ju ingen skotträdd hund längre men tidigare hatade jag nästan folk som sköt raketer och höll på. Det hugger fortfarande till i magen om det smäller när jag är ute och går med Liam. Det sitter fortfarande i. Texas fick panik av ljudet och ville springa hem. Lite jobbigt om man var på långpromenad!

Jag hade en liten blomma i håret kvällen till ära. Det krävdes lite hårspray för att få knuten att inte spreta.
Jag tycker att det blev rätt snyggt!

Kvällen blev ganska lång och vid 01:45 gav jag mig. Vi spelade spel men jag drog mig ur. Jag skulle nämligen gå upp med Billy i morse. Han vaknade 05:30 och ville inte somna om. Snacka om jobbigt! Jag var trött. Vi åt frukost, lekte, gick långis med Liam i ösregn och sedan väckte vi resten av folket. De var rätt slitna, he he... När jag ätit en smörgås gick jag och lade mig i sängen. Inte för att jag kunde somna men jag vilade under två duntäcken. När jag fortfarande frös efter en timme gick jag upp och värmde min vetesäck och sedan kunde jag vila lite till.

Till lunch åt vi pizza. Det hör liksom till. Sedan var vi proppmätta och jag passade på att städa ur kylskåpet med mina lilla hjälpreda. Han stal en tomat som han gick omkring och gnagde på. Han är så söt. Han har lärt sig backa och snurra nu. Han springer också... han är som en virvelvind!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar