torsdag 1 december 2011

Massage och healing

Hej bloggen!

Igår gjorde min rygg så ont att jag nästan fick panik. Jag ringde Göteborg SPA och tiggde en massagetid. Jag fick en tid idag kl 16. Förra gången jag var där och fick massage var det en mesig tjej utan styrka i händerna som masserade mig så jag var lite skeptisk. Denna gången var det en man. Han frågade om jag hade några problem, då sade jag, ont i ryggen så var inte rädd för att ta i. Han tog mig på orden. Han masserade så att jag kommer ha blåmärken i morgon. Det gjorde så j-kla ont men det var skönt. Han visade att mina axlar som borde ligga mot bänken, låg 4 cm OVANFÖR, för att jag är så spänd. Han sade att jag inte får tänka så mycket på det som varit, att jag är en person som tar på mig andras problem. Han var lite flummig, trodde på reinkarnation, helaing osv. Han sade att jag inte får fungera som en mottagare av andras problem. Att jag måste tänka mer på mig själv och min kropp och inte stressa. Släppa det som varit och gå vidare. Han satte ord på det som kanske tynger mig ibland. Jag är nästan alltid stressad. På jobbet över jobbet och att jag inte är hemma, hemma över allt som jag vill hinna med osv. Jag har inte bearbetat det som hände MIG när Billy föddes. Det är har jag tryckt tillbaka. Jag har aldrig gråtit över det som hände mig, hur dåligt jag mådde, hur rädd jag var och hur ont jag hade. Kanske dags att göra det och gå vidare?

I går på uppdrag granskning pratade de tydligen om förlossningsskador. En tjej som drabbades precis som mig var där och pratade om läkarens och barnmorskornas nonchalans. Jag har inte sett det, tror det blir för jobbigt men jag har läst hennes blogg och håller med till 100%. Har man fött barn är man inte skadad, nähe, vad är man då? Jag har ändå klarat mig bra. Jag har inte ont, allt fungerar som det ska men skräcken för att gå igenom samma sak igen är stor och kommer aldrig att försvinna. Kommer aldrig att utsätta mig för något sådant igen. Blir det fler barn kommer de inte ut den naturliga vägen. Det är ett som är säkert!

Tillbaka till massören. Han healade mig också, skvätte sådär med fingrarna, det var lite lustigt. Vi pratade även mycket om stretching. Han masserade i över en timme även att jag bara betalat för 45 minuter. Han sade att han inte arbetar efter klocka, utan gör det som behövs.

1 kommentar:

  1. Fascinerande. Jag har själv funderat på att besöka en healer. Sin egen hälsa är ngt man ska investera tid och pengar i.

    SvaraRadera