torsdag 22 december 2011

Avslappning

Snart får jag slappna av. Sista arbetsdagen idag. Jag har haft fullt upp minst sagt. Men nu är det bara några timmar kvar =)! Jag har 4 arbetsdagar kvar tills min miniföräldraledighet. Jag ska vara hemma med Billy mellan den 9/1 och 6/2.  Han ska skolas in och Gustaf ska jobba. Jag ser fram mot det faktiskt. Det blir mysigt. Tänk att tiden har gått så fort. Nu ska vår stora (trotsiga) pojke gå på dagis. Jag tror att han kommer att gilla det. Han är helvild och så himla bestämd. Han gallskriker om han inte får göra som han vill. Vart kommer det humöret ifrån, mig eller Gustaf? Jag tror från Gustaf och han tror från mig, hihi... Båda var snälla när vi var små men Gustaf hade ett jäkla humör när han blev lite större. Jag har alltid varit snäll ;)!

Imorgon kommer Gustafs familj till oss. Jag ska baka paj och kanske göra chokladkola? Vi måste handla också. Sedan blir det nog lite mys. Självaste julafton blir väl som "vanligt". Jag tycker att den dagen är ganska överskattad. Det är tiden innan och förberedelserna som är mysiga. Sedan är det bara helt plötsligt över och allt mys ska ut?!

I går kväll körde jag avslappningsövningar när jag låg i sängen och skulle sova. Hela kroppen från fötterna och uppåt. Jag tänkte på varje tå tex och andades djupt för varje del och tänkte slappna av, känn hur tung du blir. Låter ju larvigt när man skriver det men det funkade jättebra. jag tror att jag sov när klockan slog 23, sov till kl 06. Toppen! Hoppas, hoppas, hoppas att Billy sover till 08 imorgon så att jag får sova lite till. Jag är fortfarande skittrött!!! Ont i ryggen har jag också eftersom jag varit så trött att jag inte orkat sitta ordentligt och göra det jag ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar