tisdag 20 december 2011

SNÖ =)

Det har snöat i snart 24 timmar i Hindås. Det är cirka 15 cm snö, vitt och fint. Det sjuka är att det inte är snö i Göteborg, inte ens i Landvetter. När jag tog bussen in till jobbet idag kom jag i kängor och regnbyxor medan alla andra hade lågskor och jeans typ. Det kändes riktigt konstigt.

I natt sov jag lika illa som natten innan. Ändå var jag riktigt trött och hade tagit det lugnt innan jag gick och lade mig 21:15! Fattar inte vad det är. Lite mycket på jobbet, tankar om andra jobb och längtan efter att vara ledig kanske. Vi får se. Jag har sådana här perioder ibland. Vi var ute och åt med jobbet så jag kom hem vid 20:00. Jag åt vitlöksbröd till förrätt, kyckling med champinjoner, grönsaker, grädde och vitt vin med cayennepeppar till varmrätt och glass med hallon till efterrätt. Jag var så himla mätt! Fick skjuts till Landvetter av en kollega efteråt och därifrån tog jag bussen, mycket tacksamt, annars hade jag kommit hem mycket senare.

När jag kom hem från jobbet idag åt vi middag, stuvade makaroner med korv (sojakorv för mig) och kokta morötter. Billy åt allt själv, en stor portion. Han har skeden i högerhanden och äter maten med vänster, hihi, han är så söt. Därefter gick vi ut i snön. Billy åkte lite snowracer och knatade omkring i snön. Han tyckte det var roligt. Nu måste vi köpa en pulka.

När jag lagt Billy tog jag med mig Liam på långpromenad. Han haltade ingenting idag så vi avbokade tiden     hos veterinären. Som Kristin på jobbet sade, hon har också en whippet, de kan vara lite drama queens ibland. När vi kom hem gick jag ut och skottade. Det fick bli dagens träning. Nu sitter jag här med ett glas bubbelvatten, en pepparkaka i magen och lite oro för att få en hemsk natt till...

                                                      För ett år sedan var Billy så här glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar