måndag 12 december 2011

Suck

Hej!

Natten till idag var inte rolig. Billy vaknade vid halv tolv och skrek, svårt att veta om det var ont i tandköttet eller en mardröm. Han somnade inte om förrän vid tvåtiden. Då hade jag gått ned till gästrummet och lagt mig. Där hade Gustaf fixat en bastu. Med elementet på 26 grader och ett stycke duntäcke var det inte helt lätt att somna. Lyckades tillslut men jag var rätt trött i morse när klockan ringde vid sex.

Dagen gick i alla fall snabbt. Vi har hand om luciafirandet i morgon på jobbet så innan jag gick till spårvagnen dukade vi långbord. Tyvärr hinner jag inte se luciatåget då det börjar redan klockan sju och jag är inte på jobbet förrän tidigast 07:30. Jag kommer lagom till att städa undan allting.

Kom på att det är julafton nästa vecka. Jag har inte köpt några julklappar ännu, Liam måste nog gå till veterinären med sin tass och bilen måste på service. Surt! Känns som om det blir mycket utgifter. Tar bort det roliga. Plus att det inte känns som att vi har tid att fixa allt som ska göras. Lussekatter har jag bakat men det ska ju göras andra saker också. Köpa julgran, julpynta, städa. Urk! Tur att Billy är så liten att han inte kräver en tipptopp jul med allt som hör till. Jag vill verkligen att han ska uppleva julen som jag gjorde när jag var liten.

Utöver den lilla känslan av panik så har jag svullna lymfkörtlar, som en vindruva i nacken. Gustaf och Billy är förkylda och jag brukar inte bli förkyld, så nu är min lymfa förkyld istället he,he...

Såhär såg jag ut för snart ett år sedan. Jag har gått ner närmare 15 kg sedan dess! På bordet ser ni för övrigt mitt första glas vin sedan jag blev gravid. Jag hade precis slutat amma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar