torsdag 29 december 2011

Skapa ett gympapass

Idag tog jag alltså tag i det. Mitt gympapass. Jag som trodde att det skulle vara enkelt, he he, det var det inte. Först och främst tog det 45 minuter att hitta en inledningslåt som hade rätt takt och jag var inte helt nöjd ändå. När jag var på gång igen så vaknade Billy så jag fick sluta. Jag tog tag i det i kväll igen och har hållit på i 1,5 timme. Jag har hittat de tre första låtarna men fastnade på den fjärde uppmjuknings/stretch låten. Jag kommer alltså inte bli särskilt tränad nu i början innan jag hittat mina låtar och satt i gång att göra rörelser till. Det tror jag också kommer att bli en utmaning. Jag minns inte vilka övningar som jag brukade kunna en gång i tiden. De där roliga och jobbiga. Det kanske kommer när jag tar en låt i taget, får hoppas det, annars behöver jag nog säga upp mig! Behöver tips, så om om någon vet någon bra låt så kommentera gärna detta inlägget så jag får veta.

Billy har varit lika jobbig idag som dagarna innan. Jag vet inte vad det är med honom. Han håller på att lära sig nya ljud och så spökar tanden. Det hänger säkert ihop. Jag saknar den där glada ungen som inte krävde uppmärksamhet hela tiden. Nu måste man typ titta på honom eller bära honom för att han ska vara nöjd. Leker han själv gör han det i kanske 5 minuter högst. Vi åkte till Ica i eftermiddags bara för att få en paus, då var han glad och söt. Vi skulle gått ett varv till. Det är väl så att dessa perioder känns jobbiga men man glömmer dem fort.

I morgon kommer Jones och Anna hit. Det blir roligt. Vi ska fira nyår. Mysigt. Men jag längtar lite till vardagen igen. Just nu är det med blandade känslor jag ser på min månad som föräldraledig igen. Billy behöver gå på dagis nu. Han får inte tillräcklig stimulans hemma, det märks.

Billy leker med sina julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar