lördag 24 december 2011

Julafton!

God Jul!

Idag har vi haft en härlig och samtidigt lite långtråkig dag. Det tycker jag att det alltid är. Man bara väntar. På lunch, på tomten, på Kalle Anka, på julbord, på vin.

Jag gick upp med Billy vid 8 i morse. Jag somnade vid 22:00 och vaknade vid 01:30 när Gustaf smög och lade sig. Efter det hade jag svårt att somna om. Vi åt gröt, först bebisgröt och sedan havregrynsgröt. Billy vill ju alltid smaka så det slutade med att han små åt tills klockan var 10. När jag skickat ut grabbarna på morgonpromenad klädde jag på mig träningskläder och sprang en runda. typ 4 km. Det var så skönt. Inte halt alls eftersom snön smält och det var plusgrader och sol.

Billy har varit alldeles till sig och inte velat sova så mycket igår och idag. Han sover bara en gång per dag när han sover till 08. Det innebär att han blir lite mammig på eftermiddagen, fast det är mest mysigt! Okay då, det är lite jobbigt!

Julklappsutdelningen var lite kaos.Billy gick omkring och det var paket hit och dit men Billy fick ett fisher prise garage, kläder, tavlor, pussel, böcker och en pulka. Gustaf fick present kort och en jacka (som han fick tidigare av mig), jag fick schampo, balsam och inpackning från Redken och ett presentkort på1000 kr på Stadium. Jätte härligt. I morgon kommer mina föräldrar och då blir det ännu mer paket.

Julbord var det också så klart. Billy åt massor, allting själv, tur att vi har hund, för mkt hamnar på golvet. Liam fick också paket. han är så nöjd så. Igår somnade han i svärmors knä, så skönt att hon somnade sittandes i soffan.

Vi bastade också och nu luktar mitt hår jätte gott! Vi spelar  scen it och jag har druckit lite för mkt vin. I morgon har jag sovmorgon =)!

Pussel på lilla julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar