fredag 9 december 2011

Regnstorm

Det är ett sinnessjukt väder ute idag. Det ösregnar och är snöslask och is. Jag sitter hemma och arbetar idag, jag trodde jag skulle vara insnöad. Orkade liksom inte bara krångla mig iväg till jobbet när jag vet hur det blir i trafiken. Blir research hemma. Billy är som stor sur jättebebis idag. Nu sover han och Gustaf men innan dess, phu, det är nog tand nr två där uppe som spökar. Han är förkyld också så det gör väl sitt till. Han fick en sådan där sup, som de kallar det, hoppas det hjälper! Annars får jag gömma mig med datorn i källaren så att jag får något gjort. 

Liam har en hundadventskalender. Det är hundgodis i, stora, han verkar gilla det. Nu ligger han och vilar på Billys "täcke" i köket. Jag tog morgonpromenaden med honom förut, det var svinhalt och skitblött. Jag blev svinblöt och skitsur ;) haha.... Får se om det kan bli lussekatter i kväll. Kanske inte så kul med snorig unge? Han får göra en egen som vi slänger kanske.... Tänker hygieniskt ja!

Så, dags att jobba igen, jag har nu ett nytt ämne jag snöat in på, material från fosforfällor, väldigt intressant! Borde söka jobb på reningsverket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar