torsdag 22 december 2011

Semester

Äntligen ledig, 10 hela dagar. Underbart! Jag kom hem lite tidigare från jobbet idag, trött som ett as. Lekte med Billy, åt middag, lekte med Billy. Vi tittade på Teletubbies i hela 7 minuter innan Billy stängde av boxen och började pilla på allting. Det var mysigt. Vi har det inspelat och har tittat lite innan men Billy har inte varit intresserad. han tycker verkligen inte om att titta på tv, det är bra. När vi precis fick Billy så kände jag att gud så svårt att inte låta barn kolla på tv innan de är 3 år, som de rekommenderar. Nu tycker jag det är lättare, eftersom han inte vill.

Billy är en bestämd herre som ni säkert förstått nu. På ett sätt är det så himla mysigt och roligt att ha barn och på ett annat är det så himla jobbigt. Att inte få göra det man vill och passa hela tiden. Jag tycker att man ska ha koll på sina barn, det är när man inte är uppmärksam som olyckor händer. Billy har börjat klättra på saker men ännu kommer han inte upp på stolar. Tur det, för han är på dem hela tiden. Förut idag när Gustaf var och handlade roade han sig med att krypa in under Liam, som desperat försökte komma undan utan att trampa på honom. Stackars Liam som är så snäll. Fast det är tur att han är snäll...

Men nu börjar folk prata om andra barnet. Jag förstår inte hur de orkar. Jag skulle inte orka ännu, om vi ens vill ha ett till. Jag tror inte att man kan säga något om det nu. Vi är i alla fall inte där. Kanske om några år. Men det är sjukt hur påverkad man blir av de runt omkring en. Sedan pratas det mycket om syskon och om hur värdefullt det är. Jag kan svänga från dag till dag. En dag, aldrig, nästa, det vore mysigt. Ja, ja...vi får väl se.

En annan sak jag har funderat på är hur mycket jag kommer att gå upp i vikt i jul. Jag har redan smällt i mig lite hemmagjort julgodis. Jag vill inte gå upp i vikt, det vore onödigt. Men julveckan och nyårshelgen är ju inte direkt nyttig. Samtidigt känner jag lite att jag borde unna mig nu när jag varit så himla nyttig de senaste månaderna. Tänk, om lite mer än en vecka har jag inte ätit smågodis på ett år! Alltså, smågodis, dit räknade jag inte choklad i början. Nu har jag varit utan choklad, förutom de där julgodisarna i 3 månader. Jag har inte druckit läsk på 3 månader heller. Jag tänker inte äta godis eller dricka läsk nu heller, men chokladen hägrar. Så dumt egentligen. Vi får se efter jul. Mitt mål är att sluta med chips också. Ett tag var jag duktig med det men jag älskar sältan. Hittar jag något annat som smakar lika men är nyttigare vore det bra. Kanske riskakor?! Jag har 2 kg kvar till utgångsvikt nu. Jag hoppas att de försvinner när jag är hemma i januari, det vore toppen. Frågan är vad jag ska göra sedan, när jag är där. Då har jag nått målet som hägrat i typ 2 år, sedan jag blev gravid och började gå upp ett kilo i veckan. Ja, jag tänker mycket på min vikt, det kan vi i alla fall bestämma här och nu. Jag känner mig smal, jag tror jag är ganska smal, eller normal nu, men jag har alltid fått höra, gud va du är smal osv. Det sätter sig fast i hjärnan. jag kan inte se mig själv som överviktig. Jag trivs inte då.

God Jul Hälsar Billy!

1 kommentar:

  1. He en riktigt skön jul du och familjen och njut av allt julgott!!! Smal är du redan och smalare kan du bli till våren när det åter är skönt att promenera långpromenader med hund och barnvagn.....Nej nu under vintern behöver man lite hull för att inte frysa.

    SvaraRadera