torsdag 15 december 2011

Julklappar

Sådär, då har jag äntligen fått tummen ur och köpt två julklappar. En till Billy och en till pappa. Gustaf har ju också fått kom jag på nu. Bara mamma och Ville kvar. Min syster och jag bestämde att vi inte skulle ge varandra i år. Det känns skumt, för helt omedvetet har jag helt plötsligt sett massa saker som jag hade kunnat köpa till henne. Det är roligt att köpa klappar när folk önskar sig saker. Jag är inte så mycket för att köpa bara för att köpa. Det tycker jag är onödigt. Man ska inte uppmuntra till onödig konsumtion, fast om man tänker så så är ju alla julklappar onödiga. Ja,ja... lagom är bäst då ;)!

Billy är helt galen btw. Totalt vild och helt oförsiktig. Han ville upp i sin spjälsäng i förgår kväll. När han var där i så toksprang han fram och tillbaka och trillade, satte sig ner med flit. Han röjde oavbrutet i 10 minuter. Då hade han hållt på grejat med en massa andra saker precis innan. Helt knallröd om kinderna och svettig. Vart får han all energi från? Jag var trött som en mört. Gick ut med Liam och låg i soffan. Vi försökte få försäkringskassan att fungera men det gick inte.

Igår kväll hade filmkväll. Det var mysigt. jag åt chokladpudding och chips, kände mig som världens onyttigaste människa efteråt. Inte bra. Får bli skärpning fram till julafton om jag ska få äta chokladpraliner då. Vi får se. Ikväll är det iaf gympa, äntligen, och spinning imorgon. Sedan är det slut på träning på ett tag, iaf uppstyrd. Jag får ut och springa.

Limas tass är mycket bättre nu. Hans sår har läkt men han verkar fortfarande lite öm. Han får vila några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar