söndag 18 december 2011

Jul jul strålande jul

Detta är förra årets gran, nästan lika dan som i år!


Sådär, nu har vi klätt julgranen. Vi fick åka till Bollebygd och köpa granen. Förra året köpte vi den i Hindås men i år sålde inte den gubben granar, bara julgrupper! Vi köpte den första vi såg, ganska hög och fin. Lite gles i toppen bara, men men, det går bra.

När Billy sov var jag ute och sprang. Det var 2 cm snö och inte så mycket sandat. Jag var lite rädd för att halka men det gick bra. Sprang 3-4 km, det tog 23 minuter och då gick jag i vår backe, den är för brant för att chansa i. Jag är nöjd med tempot i alla fall. Nu har jag tränat 3 gånger denna veckan, det är mitt mål. Nu är det ingen mer gympa förrän i slutet av januari så det gäller att hitta andra sätt att träna på.

Vi hade besök av Martin och Maria i eftermiddags. Billy var lite blyg men inte så kinkig som han var innan de kom. Han åt köttbullar med tomat till middag. Några skedar mos gick i men han tyckte inte att det var så gott. Vi fikade innan maten så det blev lite omvänt.

Liam haltar i dag också. Dumma tass. Vi måste nog boka tid hos veterinären. Det känns inte så roligt med tanke på att det kostar så mycket. Men det verkar vara något i tassen så vi måste. Vi ska gå över till torrfoder nu. Vi har kört färskfoder i många år men det är lite jobbigt och de säljer det inte i närheten så varje gång vi måste köpa nytt får vi åka till Kållered. Lite för långt och det är inte så att vi brukar ha andra ärenden dit särskilt ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar