tisdag 29 november 2011

Överansträngd?

Det värker i min kropp. Det kom i förra veckan, ont i ryggen och värk i foten/ankeln. Det kan bero på 2 saker. En fånig grej. Jag hade min nya skjorta på mig förra veckan, med en kofta över. Skjortan åkte upp lite så jag satt liksom och spänade mig för att den skulle sitta på plats. Där började ryggontet och när det väl satt igång tar det ett tag innan det försvinner. Jag tränade på som vanligt och det brukar göra det bättre men inte denna gången. Min fot har gjort ont till och från ett tag men efter förra veckans träningspass har den blivit värre. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Har smörjt in den med ibumetinsalva och tagit lite ibumetintabletter som är inflammationsdämpande. Funderar på att vila min kropp från träning tills på fredag då det är spinning. Golve i hallen där jag gympar är stenhårt och passet jag går på på tisdagar är uppbyggt med mycket hopp som belastar samma leder och muskler. Det är inte alls bra. Jag har känt det länge. Jag får kanske tänka om så att jag inte går på det passet mer.

Igår köpte jag nya vinterkängor. Mina gamla köpte jag när jag var 12 år!! De har hållt bra men nu är de helt utslitna. De nya fick jag för halva priset, vilket kap. De var rätt snygga också, annars är vinterskor skitfula, i alla fall om de ska vara praktiska. I dessa kan man gå på hundpromenad och kanske leka i snön med.

Billy började vakna redan vid 05:30 i morse, jag var redan vaken, 04:45, jag brukar annars vakna runt 03 på natten men ja... Hade ju hellre sovit tills alarmet satte igång. Tur att jag kan slumra på bussen till jobbet en stund annars hade jag nog varit svintrött. Det första B sade när jag lyfte upp honom var Liam. Han älskar Liam och han är så söt när han går omkring och säger Iam, Iam, Iam.

Jag brukar ta fram det jag ska ha på mig på dagen kvällen innan. Nu är jag inne i en period där jag inte orkar bry mig. Ett tag stod jag och strök blusar och grejer men äsch, vem orkar hålla på så. Jag orkade tvätta håret, det tyckte jag var bra.

2 kommentarer:

  1. I dessa mörka tider orkar man inte bry sig om ngt mer än det nödvändiga. Själv har jag levt i mjukisbyxor i veckor nu. Skönt med arbetskläder då kan jag bry mig ÄNNU MINDRE.

    SvaraRadera
  2. Å, shit va lyxigt med arbetskläder, det skulle jag också vilja ha!

    SvaraRadera