torsdag 31 mars 2011

Vintervår

Sitter här med nytvättat hår, gudomligt skönt. Det var en stor, tuffsig och lockig boll innan. Det har varit sjukt väder denna veckan nämligen. Regn, snö och varm sol. Ingen bra kombination när man är ute mycket och har håret uppsatt jämt. Igår låg jag i vår slänt i lä, det var sol alltså, i t-shirt! I morse när jag gick upp hade det snöat.

Denna veckan har gått fort. Mammalunch och fika med liv, BVC träff. I onsdags på lunchdejten fick Billy testa en gåstol och han älskade det. Gustaf var och köpte en till honom nu ikväll. Han satt i den och tjöt av lycka. Lite för kort så att bara tårna nådde ner och han kom inte så långt men han gillade det ändå. Vi har börjat hålla honom uppe till 19:30 nu. Han vill själv sova vid 18 men då vaknar han innan 05 och det pallar inte jag. Nu vaknar han runt 06 istället och det är helt okay. Haha, tänk innan då man kunde sova till 10. Nu tycker jag att 06 är jättebra! Då sover han ca 30 min efter 2 timmar och lite längre runt lunchtid (han somnar när vi går på långis och sover ca 1 timme till när vi kommit hem igen). Har börjat lägga honom ute i vagnen på eftermiddagen också. Frisk luft är en hit, han sover så gott. Jag lägger ut babyvakten så att jag hör honom. Den hör även skällande hundar, andra barn och fåglar ;)!

Skickade ut inbjudan till dop igår. Spännande det. Vi är inte så kyrkliga av oss och tror inte på gud men jag tycker att det hör till. En liten fest för barnets namn och en orsak till att ställa till kalas!

2 kommentarer:

  1. Vi ska döpa vår bebis i K-na, tänkte fråga Henrik som konfirmerade mig (och dig!) samt vigde oss.
    Äter inte Billy på natten? När slutar dem med det? Vår vill ha mat varannan timme :( rätt jobbigt.

    SvaraRadera
  2. Va roligt att ha en präst som man känner och som liksom följer en!

    Billy slutade äta på natten när han var ca 1,5 månad. Fast jag ammade ju inte längre än det så han fick ersättning och då blir de mättare samt att man har koll på vilken mängd de äter. Förstår att det är jobbigt nu i början men han kommer säkert att sluta äta så ofta när han blivit lite större.

    SvaraRadera