tisdag 22 mars 2011

Vart tog den vägen??

Vart tog min klädstil vägen? Idag gick jag iväg på mammalunch med baggyjeans, kappa, hundskor och hundvantar. Hade i alla fall ork att ta på mig en topp och kofta utan spya på. Jag måste vara mästare på att lata till mig. Det är många toppar som jag har som jag kunde ha när jag var gravid också och dem vägrar jag ta på mig nu så utbudet är inte jättestort heller. Jag får väl anstränga mig mer när jag börjar jobba. Tyckte jag såg så rolig ut bara, Karin och Maria var väldigt vårfina idag när vi möttes vid "krysset" nämligen =)! Jag skyller på att jag hade så himla bråttom, hann precis hem med Liam innan det var dags att gå igen. Det vara mammadejt idag nämligen.

Imorgon ska jag träffa Liv och på torsdag verkar det bli dejt med Mölndalsmammorna. Dem har vi inte träffat sedan bäbisarna var 7 veckor gamla. Det skulle vara galet roligt att träffa dem igen. Känner dock att jag är lite trött men jag kan ju inte direkt vila nu om dagarna ändå när Billy ska sitta i knät och leka hela tiden. Nu har han börjat säga dada och gaga, hur gulligt som helst! Stora pojken!

Just det, jag vägde mig härom dagen, vägde 63 kg, det är ju jättebra! Så bra att jag tog mig en bit choklad haha.... Bara 6 kg kvar då, eller 3 om man ska ha delmål och det ska man tycker jag. 19 kg har jag gått ner på 5 månader. Jag har inte ansträngt mig så mycket utan mest dragit ner/slutat äta sådant som jag vet att jag gärna äter mycket och ofta av (smågodis & läsk tex)!

Nu ligger Billy och sover i vagnen utanför. Jag vet inte om jag gillar det. Jag får springa till dörren och lyssna hela tiden, inte kan jag vila själv heller. Han ska strax vakna och äta gröt. Just det, bokade dop idag också, den 21/5, får försöka planera lite. Undrar om jag känner någon som kan sjunga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar