lördag 19 mars 2011

Heldag i Alingsås

Idag körde jag till Alingsås för att klippa mig. Mina toppar var i stort behov av renovering och utväxten behövde åtgärdas. Jag satt hos frisören i 2 timmar och det blev fint. Tonade det mörkt igen, lite kallare färg, utan rött, hej då lilaskimmer och klippte topparna. Nästa gång ska vi klippa upp det. Jag har tappat så mycket hår efter graviditeten så det kommer se skumt ut när de hårstråna växer ut igen. Min frisör Anna har väldigt fina ögonbryn, jag satt där och tittade på dem när jag insåg att mina inte ens syns! De samt mina ögonfransar är typ genomskinliga. Så kan jag ju inte gå runt. Jag gick in till make up store och sade: mina ögonbryn matchar inte min hårfärg!! Tjejen som jobbade där plockade fram en 3 färgad ögonbrynsskugga som hon lade på. Det blev stor skillnad. Jag slog till direkt. Instruktion: Ljus längst in, blandad i mitten och medel längst ut! Självklart tyckte jag att det såg helt sjukt ut men jag är ju inte van!

Jag köpte även handdukar på Hemtex, örhängen och underkläder (jag har inte köpt strumpor sedan innan jag blev gravid, hade inga strumpor kvar typ). Billy, G och svärisarna kom till Alingsås samtidigt som jag var färdig hos frisören. Vi käkade lunch ihop och så köpte vi lite kläder till Billy. En vårjacka och dregellappar, just det en pyjamas också. Farmor betalade, hon är för go. De hade med sig en jättefin tröja och slipover också i ett paket när de kom igår. Nu sitter farmor och stickar på en liten pippitröja till honom också.

Nu är jag trött som tusan, jag gick upp med B kl 06 i morse, imorgon är det Gustafs tur att gå upp =)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar