tisdag 8 mars 2011

Baddag

Nu har jag precis gått upp ur badet. Gustaf fick lyfta bort skötbordet och det gick hur lätt som helst. Jag hade babyolja i vattnet och läste den där halvtråkiga boken som de precis gjort film av ( med Julia Roberts i huvudrollen). Den handlar mycket om den själsliga resan och om att lära känna sig själv. Jag kanske har lite att lära av den. Jag är ju lite stressig av mig. Det var i alla fall första gången sedan natten då vi åkte in till förlossningen som jag badade. Snacka om konstig känsla att ligga där igen. Sist hade jag svinont och Gustaf satt och klockade mina värkar liksom. Hehe! Gud va skönt det är att inte vara gravid!

Billy fick bada innan han gick och lade sig. G fick hjälpa till. Det gick fint fast lilla B var lite sur på slutet, sur, trött och hungrig. Jag lade ner honom i sin säng 5 minuter efter att ersättningen var slut och han somnade på en gång.

Idag var vi ute och gick i det fina vädret i en timme och femtio minuter. Vi gick över till andra sidan sjön. Massa backar med tung vagn och studsig whippet. Liam har vårkänslor och far hit och dit. Jag hade vanligt halsband på honom  tills vi var en halvtimme hemifrån, då orkade jag inte med honom mer och antidragselen åkte på. Släppte honom i trädgården när vi kom hem, han sprang omkring och grejade, tog ett varv i hög fart och sedan ville ha följa med oss in.

Natten som gick sov jag ensam i sovrummet. Gustaf och Liam sov i gästrummet. Jag måste komma ur min ovana att vakna på natten och sedan inte somna om. Just nu är Gustaf förkyld och låter en massa på natten och det stör mig så mycket att jag absolut inte kan somna. Kändes väldigt konstigt men jag sov faktiskt bättre. Jag vaknade men somnade om efter en timme kanske. Han får flytta in till helgen igen haha...

Gustaf har börjat åka tåg till och från jobbet nu. Det funkar väldigt bra. Jag gör mat tills han kommer hem så vi äter middag runt 17:30, Billy är glad och det känns toppen. Tidigare blev det ju mat vid 18-18:30 och det vara bara stressigt och jobbigt med en trött och kinkig bäbis. Dessvärre blir man ju hungrig igen innan man går och lägger sig! Jag tog en kopp te och en näve russin nu, konstig kombo men jag hittade inget annat. Får komma på något nyttigt att stoppa i mig. Jag har börjat äta havregrynsgröt till frukost. Totalt smaklöst och det tar lång tid att få i sig. Jag tycker inte att det är äckligt direkt men jag är inte van. Gillar inte sylt och grejer men lite äppeltärningar i skulle nog höja det lite. Men vem hinner med att tärna äpple på morgonen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar