söndag 13 mars 2011

wow, vilken intensiv helg!

Uppdatering från en lite sliten morsa. Min mamma, Billys kära mormor kom och hälsade på oss i helgen och vi har haft fullt upp. I fredags drack vi lite vin, spelade spel och pratade. Billys somnade vid 19 som vanligt. Jag kände mig nästan lite yr i mössan av vinet när jag gick och lade mig, hihi, det var längesedan det. Jag kan helt ärligt säga att "festa" som förr i tiden, det skulle jag aldrig orka med nu. Det är inget jag längtar efter heller. Egentligen skulle mormor gå upp med Billy igår morse men jag var ändå vaken vid 06 när han vaknade och när jag smög förbi gästrummet sov mormor så gott att jag inte hade hjärta att väcka henne. Han somnade om efter en timme och sov lite till och då gick jag och lade mig igen en stund.

När vi hade varit ute på långpromenad med Liam (på isbelagda gator) packade vi in oss i bilen och åkte till Allum. Jag köpte superfina byxor på VILA, svarta med dragkedjor på bakfickorna. Måste ju ha några byxor som jag gillar tills jag kommer i mina andra byxor. Billy sov halva tiden och sedan fick han sitta upp i sin vagn och kika på alla människor. Han kunde knappt tro sina ögon, oj vad han tittade, så söt. När vi kom hem satte Gustaf igång bastun och så körde vi bastu i pass. Först jag och mamma och sedan Gustaf. Helt vidrigt trött blev jag efteråt men det var bara att ställa sig och laga mat. Vi åt när Billy somnat, vår nya grej på helgen. Han är allt fantastisk vår lilla Billy, efter en flaska ersättning och rap lägger man honom i sängen, säger god natt och går. Han somnar själv, man kanske behöver plutta i nappen 1 eller 2 gånger bara. Vi tittade även på melodifestivalen, jag gillar verkligen inte den där Erik...

I morse vaknade jag vid 5 av att Billy skrek, stackarn var superrosslig och ledsen. Lite läskigt men han har varit rosslig och hostig hela veckan så det var inget som kom bara sådär. Jag fick lite smått panik först men lite näsdroppar, mat och sitta i knät gjorde att slemmet lossnade. Han somnade och sov i 1 ½ timme därefter och när han vaknade var han som vanligt igen, dvs bara lite förkyld. Han är inte snorig och har ingen feber.

Jag och Gustaf åkte och storhandlade medan mormor passade Billy, det gick fort och smidigt, skönt att ha veckans mat planerad också. Sedan åkte vi till Borås och käkade på Böffhuset, mammas tåg gick från Borås. När vi kom hem gick G med Liam och jag och Billy gjorde rent till Mysan. Därefter dammsög jag och nu har vi ätit caecarsallad, gott gott. Trött som en fåne är jag nu och jag måste duscha....blää...

Det var den uppdateringen, viktigt att alla vet vad vi har gjort och hur "duktiga" vi är ;) haha....

2 kommentarer:

  1. Jag har inte druckit alkohol på 3.5 år pga min tarmsjukdom (och nu även graviditeten) och jag saknar det bara mindre och mindre. Nackdelarna väger helt klart över, så här i efterhand ser jag det. Jag kan bli riktigt sugen på ett glas rött vin, särskilt till vissa maträtter, men that's it, där kommer det nog stanna även en dagen jag får börja dricka igen.

    SvaraRadera
  2. Ja, att dricka vin jämt och ständigt blir lätt en vana, en dålig vana, men visst känns det lite lyxigare om man får ett glas vin en fredagskväll, särskilt när man går och lägger sig klockan nio och går upp klockan fem!

    SvaraRadera