torsdag 10 mars 2011

Äntligen fredag

Hej och hå! Jag var så arg igår kväll att Gustaf nog hade tvingat mig på gympa om jag inte själv motvilligt släpat mig dit. Jag vet ju att det gör så mycket för mitt humör. Jag kom hem vid 21:10 och var på strålande humör och det visste både jag och G att jag skulle vara. Det var mer styrka igår men att släpa omkring på en nästan 8 kg tung bäbis gör ju att man blir ganska stark. Jag har dragit barnvagn i snö hela vintern också minst en timme varje dag (nästan, har nog gett mig 2 gånger då det varit för mkt snö eller is) och det ger också muskler. Jag klarade i alla fall styrkan utan några problem och jag har inte träningsvärk idag.

I eftermiddag kommer mormor med tåget. Det ska bli trevligt. Hon härjar så med Billy och han tycker att det är skitroligt. Skriker och vrider sig av skratt mest hela dagen. Somnar helt utmattad.

Jag sopade precis hallen och köket, orkade inte ta fram dammsugaren... dumt av mig! Det tog både längre tid och var jobbigare. Jag fick kramp i handen. Jag vill ha en sådan där smidig liten dammsugare med skaft. Jag får lite panik av att inte ha rent på golvet nu när Billy ligger så mycket där. Tänker på smulor och hundhår, blää...

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en sån!!! De fanns överallt för 10-15 år sen men nu ser man aldrig en. Jag har önskat mig en främst till köket för att snabbdammsuga på bänkar och på golvet längst lister o dyl, men jag har inte sett till nån i rimligt pris...

    SvaraRadera
  2. Jag har sett dem på media market, fast som du skrev, kanske inte till rimligt pris!

    SvaraRadera