onsdag 9 mars 2011

En unge i minuten

Åh herre gud. Vilket program! Det var lite läskigt när man så nyss själv legat där och "pressat" hehe. Fast jag tyckte att de klagade lite mycket ;) en annan stod upp vid en gåstol i 6 timmar för att få bäbisen att lossna. Jag citerar min journal: En utdragen förlossning, fullt öppen i 6 timmar... blää... Jaja, nu ligger min fina gullunge och sover. Han somnade på 1 minut idag också. Jag låg med Liam i soffan och kollade på programmet på datorn. Liam är för söt. När bäbisarna skrek så lyfte han på huvudet typ: matte kom igen, Billys skriker juh, vi måste dra! Sedan blev jag ju tvungen att grina lite när han pappan på slutet fick ta hand om sin dotter själv medan de sydde ihop mamman. Tänkte på stackars Gustaf. Hur ledsen jag var när de körde iväg mig på operation och jag såg honom stå kvar i förlossningsrummet med den lilla Billy invirad i ett tjockt täcke. De fick till och med ge mig näsdroppar innan de sövde mig för att jag blev så täppt! Jag kanske inte borde se det där programmet fler gånger...

Idag har vi varit på lunchdejt med mammorna och bäbisarna. Det är så himla trevligt och god mat idag igen. Man blir bortskämd alltså. Nästa vecka är jag värdinna. Oj oj, lite prestationsångest men det blir nog bra.

2 kommentarer:

  1. Äh vi är inte så kräsna...Bara trevligt att träffas så du behöver inte alls ha prestationsångest...Jag kan komma lite tidigare och hjälpa dig med Billy om du vill ha lite avlastning när du fixar maten.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är så avis på dig som har det överstökat men samtidigt är jag förväntansfull inför min egen förlossning, bebisen kan komma vilken dag som helst nu!! Jag ser också programmet och tycker att det verkar ganska realistiskt. Andreas gråter alltid när de små klumparna kommer ut och får hälsa på sina föräldrar :)

    SvaraRadera