söndag 6 mars 2011

Mysig helg

Vilken mysig och låång helg det blev. Billy har börjat vakna klockan 05 på morgonen. Mysigt dä! Eller inte. Med tanke på mina nya sovvanor, hej vakna klockan 03 på natten så är jag ganska trött nu. Fast i morse fick Gustaf gå upp och jag värmde min vetesäck och somnade faktiskt om. Det var härligt.

Igår städade vi, bråkade lite (trött morsa) och avslutade med att basta. Det är lyxigt att ha en bastu. Man ska använda sin bastu om man har en tycker jag. De som bodde här innan hade den som förråd! Galet! I bastun drack jag en cube och så hade jag inpackning i håret. Idag är mitt hår helt galet elektriskt. Det måste bli vår nu. Min hud och mitt hår klarar inte mer.

Idag åkte vi till Ikea. Köpte en liten bokhylla till Billy, två lådor att ha i den och lite annat smått och gott. Jag skulle kunna köpa hur mycket som helst men med föräldrapenning får man ta lite i taget. Vi stötte på Tomas och Sussi i kön, våra gamla grannar från Alingsås, det var trevligt, har inte träffat dem på nästan 4 månader. Sedan åkte vi och storhandlade. Nu har vi mat för hela veckan. Billy låg i  sin vagn och sparkade med benen och stortrivdes i affären. Han var lugn hela utflykten utom de sista 10 minuterna i bilen, då hade han tröttnat. Han är nog inne i en utvecklingsperiod nu. När han ätit och rapat och fortfarande ligger "över" min axel tittar han på mig och så tar han sin lilla hand och känner på mitt ansikte. Det är himla mysigt. Sedan har han börjat vägra sova i famnen. Han ska vaggas i sin vagn till eftermiddagsluren. Inte mig emot, men det är ju mysigt att pussa på honom när han ligger i famnen. Nu vrider han sig som en ål och vill inte ligga stilla!

När klockan närmade sig 18:45 hoppade jag i träningskläderna. Försökte backa ut bilen åt rätt håll vilket gick åt skogen, jag typ fastnade mellan 2 snöhögar och fick backa 2 cm framåt 2 cm bakåt i ca 3 minuter, störigt! Jag är kass på att backa... Idag var det samma medelpass som i torsdags fast bara 1/3 så mycket folk. Jätteskönt att slippa trängas. Jag älskar att träna igen. Jag blir som en ny människa varje gång. Glada, pigga, roliga Marie istället för trötta, tjuriga och "tjocka" Marie.

Imorgon är det BVC träff igen och på onsdag mammagruppsdejt, på fredag kommer min mamma. Ska försöka träffa Liv också om hon orkar. Det är fullt upp och det passar mig utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar