onsdag 2 mars 2011

Illvrål

Åh my god. Gömmer mig på toa för ilskna bäbisar och hundar som förföljer mig. Den ilskna bäbisen har somnat, den "stackars" hunden ligger utanför dörren. Natten gick bra. Jag drömde att jag var smal och att en på mitt jobb  förblödde genom ett födelsemärke. Jag vaknade vid 05:12, Billy vid 05:45. Han vaknade av att han hostade till. Jag orkade inte få honom att somna om, innan klockan 05 kan jag ägna en kvart till det men inte när det bara är en timme kvar tills han brukar vakna. Kontentan av detta är att jag är svintrött nu. Vi var ute med Liam vid 08, Billy låg i vagnen och tittade på himlen. Frukost fick jag vid 09 och sedan fick Billy potatis- och majs puré. Det går himla bra nu alltså. Han öppnar sin lilla mun och äter, 1/3 dels burk idag. Lite svårt att veta när man ska ge flaska då, efter maten brukar han få en liten slurk vatten. BVC Harriet sade att man kunde det om barnet verkade törstigt. Men hur vet man om barnet är törstigt då? Jag brukar bli törstig när jag har ätit så då borde han ju också bli det. Han tycker det är kul att dricka vatten i alla fall. Sedan satt han och pillade med nappflaskan med nappen i munnen. Napp ska man tydligen ha när man ätit puré tycker Billy.

Om en timme ska vi träffa mammagruppen och gå promenad. Det är väl ingen idé att jag går och lägger mig på sängen nu. Jag kanske kan få vila när Gustaf kommer hem istället. Jag ska passa på att städa lite tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar