onsdag 23 mars 2011

Dop

Nu ikväll beställde vi inbjudningskort till Billys dop. Det ska bli roligt, en liten fest med Billy som medelpunkt. Han kommer att trivas som fisken i vattnet. Han älskar uppmärksamhet, precis som man ska göra när man är 5 månader gammal. I morse när jag kom in till honom viskade han dadda, så gulligt. Igår viskade han det också. I eftermiddags sade han det högt flera gånger. Han var så söt och stolt så jag kunde inget annat göra än att skratta och pussa på honom. Han skrattade och sade dadda igen flera gånger om! Sötnos! Jag blev blöt i hela ansiktet av allt dregel. Det är nog lite tänder på gång, han var lite kinkig idag också.

På långpromenaden fick vi sällskap av Lotten och lilla Elsa, vi var ute ganska länge och det blåste iskallt, svårt att tro att det faktiskt snart är vår. Sol i hela Sverige utom i Hindås typ, man tackar! Efter lunch gick vi ner till Liv, Oscar och lilla Tilda. Jag har svårt att fatta att Billy faktiskt också har varit så liten, och mindre... man glömmer fort och tiden rusar på. När vi kom upp till oss igen så hade Billy somnat. Han fick ligga kvar i vagnen och sova ute, jag satt i hans rum med fönstret lite på glänt och läste. Hörde honom när han vaknade och bar in honom. Jag har haft svårt att få honom att somna på eftermiddagen ett tag och han behöver sova lite så det fungerade perfekt. Ska nog börja "lura" honom och lägga ut honom i vagnen, han somnar på en gång. Det är nyttigt för honom att sova ute också.

När B ätit gröt och sagt dadda gjorde jag tacopaj. Egentligen orkade jag inte, hela dagen var promenad hit och dit men jag orkade inte laga något annat heller. Den blev god, lite advokado och sallad till. Nu har jag ätit lite popcorn och tagit ett glas vin, jag vet, lyx idag igen, igår bastade vi juh, men jag gillar de små grejerna, det får mig att orka med. Imorgon blir tråkdag, stuvade makaroner till middag och en G som jobbar sent. Nu ska jag gå och värma min vetesäck och krypa ner i sängen. Enligt mitt knipschema får jag dra ner på knipen och göra 3 set 2-3 ggr i veckan. Det känns lite wierdo, det har blivit en rutin, vet inte hur jag ska lägga upp det, om jag ska fortsätta som jag brukar eller köra varannan dag. Varannan dag i resten av mitt liv...

1 kommentar:

  1. Jag vill gärna börja med att ha Knufsen ute sovandes, men jag är så nojig än. Så fort han sover fint så börjar jag peta och dra i honom för jag är rädd att han slutat andas. Koko, jag vet...

    SvaraRadera