torsdag 12 januari 2012

Stormvarning

Det blåser storm ute. Jag har fått gå i regn och blåst, blivit blöt och kall. När vi var ute i morse ville Billy inte somna efter första "varvet". Eftersom Liam är satt på vila fick jag lämna in honom och gå en promenad till... på vägen tillbaka somnade han. Jag gick också och lade mig en stund. Vaknade av mobilen som larmade att vi sovit i en timme. Bara att gå upp och väcka plutten. Vi har haft det ganska mysigt idag ändå. Jag förberedde qornfärsröra till middagen redan i morse eftersom Billy var lite grinig då han började vakna vid 05.

Även promenaden efter lunch var hemsk. Det stormade och regnade hur mycket som helst. Vid 15-tiden ko lilla Agnes och Frida. Vi åt lite fruktsallad och drack kaffe. Billy åt också fruktsallad. Han tyckte det var jätte gott. Därefter lekte vi och busade. Agnes somnade en stund. Billy var väldigt nyfiken på henne men försiktig när vi sade shhh, bebisen sover. Då lade han sig på filten och låssades vara en liten bebis han också. Så söt. Han dansade och gömde sig också. Han showade ordentligt inför Frida.

När F & A gått hem stod lasagnen i ugnen och Billy fick pilla lite med vår gamla dator. Efter en stund såg jag att han kommit åt någon knapp så då tog jag bort den. Han blev så ledsen, liksom förolämpad. Han grät till och med 2 tårar! Wow! Drama Queen!

Maten var god, Billy stal fetaost av mig. Ingenting kan man ha i fred för honom längre ;)! Sötis! Han åt ganska mycket mat. Efter middagen städade jag undan och så klädde vi på oss och gick sista rundan med Liam. Han haltar fortfarande. När han travar hoppar han på 3 ben första halvan av promenaden och när han går haltar han inte ens och går på alla ben. När han travar på sista delen av promenaden haltar han ingenting! Jag blir inte klok på honom. Vi får se. Jag åker inte till veterinären ännu i alla fall. Håller koll och låter honom gå korta promenader enbart.

Lilla söta Liam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar