tisdag 24 januari 2012

Dagis/förskola

Nu har inskolningen börjat. Billy trivs bra. vi har bara varit där några timmar per dag men eftersom vi har hälsat på 2 gånger så känns det som att vi har varit där mycket. Idag lekte han lite med de andra barnen. Han höll även på att öppna och stänga grinden in till hallen. De är dåliga på att stänga där så jag kan tänka mig att de kommer att behöva hämta honom där många gånger... De har även skjutväggen mellan två avdelningar öppen så att barnen kan gå fritt där mellan. Det är kanske bra på ett sätt men de vet ju inte riktigt vart de har sina barn. Det ska jag fråga om imorgon. Hmm...

Min förkylning är riktigt skum. Det bryter inte ut utan jag är bara riktigt trött, lite snuvig med huvudvärk och lite halsont. Ingen energi alls. Efter inskolningen är jag helt slut och då är det bara lunchtid. Billy är också förkyld, men inte så mycket. Han har däremot två tänder på väg ut, en är nästan ute och den andra är strax efter så han har vaknat tidigt. Idag vaknade han klockan sex och sov bara en timme efter lunch. Det var en trött, mammig liten kille som huserade här ikväll.

Billy åker pulka. Han tycker att det är roligt en stund, sedan vill han gå!

 Billy tittar på Teletubbies och myser med Liam.

Billy provar hattar från pappas utbud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar