måndag 9 januari 2012

Utan snus, skrivet lördags!

Hej!

Inlägget nedanför skrev jag i lördags. Jag surade dock ur och stängde av utan att publicera det. He, he... kort stubin ibland. Jag har fortfarande inte snusat. Starkt jobbat.

Idag är första dagen på min månadslånga mammaledighet. Härligt. Det känns gött. Billy sover nu och jag sitter i sängen och surfar. Liam ligger här bredvid och susar. Mysigt. Ska snart stänga ner och vila mig en stund. Vi får se hur länge lilla B sover. I morse vaknade han av Gustafs väckarklocka... Hoppsan...

Hej!

Vilken härlig dag vi har haft! Billy sov till kl 07 och eftersom jag sov gott hela natten så var jag riktigt pigg när vi gick upp. Vi myste ihop och åt frukost till klockan var 09 då vi väckte Liam och gick ut på promenad. det var 5 minusgrader ute, kallt, men eftersom vår vagn är seg som tusan och jag hade termobyxor på mig så blev jag jättevarm!

När vi kom hem väckte vi G som hade sovmorgon. Mer kaffe och sedan mer bus. Vi har eldat i kaminen typ hela dagen. När Billy sov läste jag ut min bok och tog en liten lur själv. När han vaknade gjorde jag chokladbollar och så fikade vi.

Jag hade fått för mig att vi skulle gå till lekparken. Eller ta bilen för att lätt kunna åka och handla efteråt. Misstaget var att vi lät Billy gå omkring utanför innan vi skulle åka. Han vägrade sitta i bilen. Han tyckte det var så himla kul att gå omkring utanför huset. Eftersom vi inte kände för att tvinga honom så lät vi honom hållas. Vi hämtade ut Liam också och gick ut i trädgården. Liam sprang som en tok och Billy tyckte det var jättekul, även om han snubblade på gräset hela tiden. Efter en halvtimme lyckades vi övertala honom att sitta i bilen och då handlade vi.

Jag har inte snusat på tre dagar nu, i morgon inleds dag 4. Jag tycker det går bra. Jag tänker mycket på det och blir sugen men det går bra. Jag är inte så sur som jag trodde att jag skulle vara. Första dagen var värst. Jag tror det kommer gå bra. Fast jag är sjukt sugen på mat och kakor. Jag vill ju inte gå upp i vikt bara för att jag bestämt mig för att inte vara beroende längre... Jag äter popcorn, det är min nya grej...  Vi får se. Jag vill klara det. Det är ett gift och det styr ens liv. Det känns lite som att vakna upp ur en dimma. Se världen lite klarare. Men det är lite svårt. Jag förstår att det är många som faller dit igen. Nu börjar jag förstå varför jag gick upp så mkt i vikt när  jag var gravid, hehe, jag slutade ju snusa samtidigt då och började vräka i mig mat och godis.

I morgon är vi bjudna på middag hos grannarna. Det blir trevligt. På dagen ska vi se om vi hittar kängor till Billy. De som han fick av farmor och farfar går inte på. Han har för tjocka fötter och breda vader. Han behöver något annat. I kväll fick han bada skumbad, han tyckte det var roligt. Han tog skum i sin lilla kopp och så smakade han på det, inte så gott! Nu sover han sötisen. Han dansade när jag gjorde hans välling. När vällingen var klar så tog jag upp honom i famnen och så skakade han på huvudet samtidigt som jag dansade, han skrattade så himla härligt!

1 kommentar:

  1. Oj jag visste inte ens att du snusat. Bra va att sluta!!!! Jag bor med en som håller på att sluta snusa. Typ manligt PMS som aldrig går över :/

    SvaraRadera