onsdag 11 januari 2012

I ett

Första lugna stunden idag. Billy sover och jag har ätit lunch. Billy vaknade vid 06:30, jag sjöng lite för honom och då somnade han om till 08:20! Crazy! Gustafs mobil larmade vid 06:50, jag bankade på honom så att han stängde av den. Efter en stund frågade jag om han inte skulle gå upp och han bara: nej, jag har stängt av den. Gött tänkte jag, för då väcker han inte Billy. Så vi sov vidare. Ni skulle sett Gustafs blick när vi vaknade vid 08:20. Han hade inte fattat någonting när vi pratade tidigare. Han typ sov. Han skulle ha möte 08:30 så han fick klä på sig och springa till bussen.

Jag och Billy käkade frukost och sprang ut med Liam, som haltade lika mkt idag. Vi gick bara en kort runda och sedan körde vi till öppna förskolan. Billy hade jätte roligt. Han slog sig dock så att han har fått ett blåmärke vid sidan om ögat. Stackars. Så går det när man är en vilde. Han bara sprang omkring och grejade. Han älskar dockhörnan som har en dörr som han kan öppna och stänga. Han var där inne själv i säkert 15 minuter.

När vi kom hem igen var det lunchdags. Vi gick en kort runda till med Liam och då gick han mycket bättre. På slutet haltade han nästan inte alls. Jag tror inte vi behöver åka till veterinären. Vi ger det en dag till. Jag har klämt och känt, bändt och böjt och han skriker inte eller gör minsta ansats till att det gör ont. Han har ett litet sår så det är säkert mest ömt.

I eftermiddag när Billy har vaknat ska vi gå till lekparken. I går var vi ute i snön och Billy åkte pulka. Han älskade det. Han vägrade gå in och när jag väl fick in honom var han skitsur ända till Gustaf kom hem.

Billy i dörröppningen till dockhörnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar