torsdag 1 mars 2012

NEJ!!!!!

Va faan! Nu har Billy feber igen, en dag utan penicillin. Fast om vi har tur är det inte öronen denna gången. Jag mår inte heller riktigt bra. Vi smittar väl varandra plus att precis nästan alla är sjuka eller förkylda. Men det känns så tråkigt och orättvist, stackars Billy.

Jag köpte en ny mössa till honom igår, Gustaf tyckte den var ful men Billy var så söt i den. Den är ganska bra med för den åker ner lite när han sitter i vagnen så att han inte får solen i ögonen. Han hatar verkligen att få sol i ögonen.

Jag är trött som ett as och ska gå och lägga mig nu. Billy var uppe halva natten. Jag sov kanske högst 4 timmar. Men inte i rad... Min kropp kändes som en sten när mobillarmet började tjuta kl 06:00. Igår var jag också helt väck. Hade pyjamaslinnet på mig under tunikan hela dagen och upptäckte det inte förrän jag skulle byta om för gympan på kvällen. Höll på att gå till bussen utan byxor också... Jag får hoppas att jag vänjer mig vid det nya livet med dagis, Liam och matlagning. Annars kommer jag bli helt utsliten. Det har i alla fall varit underbart väder denna veckan. Strålande sol, förutom i måndags. Jag har njutit av långpromenaderna på eftermiddagen även om jag kanske inte riktigt orkat med dem.

En annan sak, nu börjar vissa av mina byxor bli för stora. De jag hade innan jag blev gravid. De som jag hade när jag var större går som baggyjeans och vissa går inte att använda alls. Jag måste bli bättre på att äta ordentligt. Så att jag får energi och inte blir förkyld hela tiden. Jag får satsa på lunchen kanske för frukost gillar jag inte direkt och middagen blir oftast lite stressig eftersom den ska lagas snabbt, B är hungrig och tja, jag får ingen riktig matro. Kanske ska börja med kvällsmat?! Hmm, brukar ju vara sugen vid åttatiden på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar