fredag 9 mars 2012

VAB

Vård av barn, hem och hund. Det är inte en barnlek att vara hemma med ett sjukt barn och en hund och ett 200 kvadratmeter stort hus som behöver städas. Billy har nog lite ont i munnen. Han odlar ut en rnassa tänder just nu samtidigt som han trotsar och testar gränser. Phu!!!! Han typ skriker i 20 minuter innan han vill äta. Antingen för att han vill ha sylt på maten eller för att det gör ont i munnen. Vem vet? Han har ju varit sjuk i 5 veckor nu och fått lite som han vill och nu försöker han fortsätta på den linjen. Det går att sätta gränser och han blir jättearg, stampar i golvet med sina små fötter och skriker tills han blir knallröd i ansiktet, men maten. Man vill ju att han ska äta. Han gillar fetaost, grönsaker och sylt....hmm... Jo, Byggare Bob och Dinosaurietåget också. Men han får inte se på tv när han äter och han får inte sylt till all mat. Han har aldrig fått sylt tidigare men nu när han varit sjuk har han fått sylt för att få i sig till exempel gröt, och vad händer? Han ska ha sylt till allt enligt honom. UNGE!!!
Väldigt nöjt barn med sockerkakssmet i hela ansiktet.

Igår skulle jag fjäska med honom och köpte blodpudding, det gillade jag när jag var liten. Men stekt skulle han absolut inte äta. Men ostekt, ja tack! Jag googlade innan och läste att den var tillagad innan. Så han fick den ostekt. Så himla äckligt. Han såg ut som barnen i introt till True Blood. Efteråt hade han "blod" (och grisvävnad, jag spyr) upp till öronen, men mycket nöjd med ett äpple i näven.

Det såg värre ut efter ett tag!

Idag har vi haft fullt upp. Jag dammade övervåningen och städade toaletten medan Billy grejade. Därefter var vi ute och gick i trädgården och på grannens tomt i 45 minuter. Jag lät Billy bestämma hur länge vi skulle vara ute. Han brukar gallskrika när vi går in för att han vill vara ute längre. Men idag gick han själv till dörren och ville gå in. Det var mycket bekvämare. Det snöade 10 cm här igår så det var rätt slitigt för mig också eftersom trädgården är kuperad och B ska ut i slyet till staketet och då måste han ha hjälp. Efter lunch, vilken inleddes med skrik, och avslutades med 7 majskorn, 3 skedar mat och lite välling, efter att vi matat nallen, mamma och till slut Billy så sov han i en timme. Jag och Liam kurade ihop oss under duntäcket. När B vaknade var det dags för långpromenad. Det är inte bara att ha alla de här små personerna. Mysan då. Hon fick rent i sin bur när Gustaf kom hem...

1 kommentar:

  1. Oj, låter så himla jobbigt. Jag ska inte klaga på en liten hundspya på golvet och kastratsång 06.20 lördag morgon.

    SvaraRadera