söndag 11 mars 2012

Social helg!

Vad vi har varit sociala denna helgen, vi är riktigt trötta! Men kul har vi haft. Idag var vi i lekparken med lilla E, K och P. Billy grävde i sanden, gungade osv. Han gick dit och hem till de andra där vi var bjudna på fika. Han blev så trött i benen och hungrig. Han äter som en häst alltså. Han åt en smörgås, lite banan och några skedar yoghurt till mellis men när klockan närmade sig fem gick han och hämtade E:s hakklapp, hängde sig i grinden ut till dörren och vrålade. Han slutade inte vråla förrän maten stod på bordet, vi lagade maten skitsnabbt kan jag säga... Han åt och så var han glad igen! Jag och Gustaf blir helt förtvivlade när han skriker. Han skriker ju rätt mycket nu. Vi är liksom inte gjorda för småbarn. Vi är för bekväma. Kan inte säga hur många gånger vi enats om att det räcker med ett barn. Men vi får väl se, de säger att man glömmer fort... Men just nu har vi så att det räcker.

Jag råkade doppa håret i maten, nytvättat, plattat hår...hmm.... det får vara så, får borsta ur såsen och så får det vara. Jag hatar att tvätta håret. Det är så jobbigt.

Nu sover Billy, jag lade nallen i hans säng och han lade armen om den och somnade. Han har ju ingen snuttis som han knutit band till men kanske nallen blir en sådan. Lite trygghet. Det vore ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar