torsdag 22 mars 2012

Present och bakning

Åhh, jag ska åka iväg på SPA med baby i helgen, jag fyller ju 30 om några veckor och det blir min present! Det kommer verkligen lägligt, med tanke på min stackars slitna kropp. Jag har ont i foten, händerna, axlarna, ryggen och tja...svanskotan. Fattar inte hur jag lyckats med det sista...

När jag hämtat B på dagis och gått med Liam hängde vi i trädgården, Billy puttade sin bil nedför vår backe i trädgården, det är en sådan bil som han kan sitta på och sparka iväg med benen, han skrattade gott när den snurrade ner. När vi skulle gå in vägrade han. Jag släppte in Liam och så gick jag och B in till grannarna. Vi brukar gå lite där men idag var dem hemma så vi knackade på. Vi blev inbjudna så vi lekte där en stund, tills B hämtade sina skor, tog en papperspåse och slängde sig mot dörren.

Lagade middag och sedan gjorde jag mockarutor. Jag vann på vingot förra fredagen så imorgon ska jag bjuda på fika och hålla i spelet. Råkade hälla mjöl i skålen med ägg och socker innan jag vispat ihop det så jag fick hälla ut det...hmm...tur att vi hade fler ägg!

Liam gick kvällspromenad med grannen och hans dotter, de var ute i en timme så nu har han däckat. Skönt, då är han nöjd. Han får mer motion nu när han är ensam hemma än på helgen. Vi går längre varje promenad utom den sista, nån måtta får det vara. Han går cirka 2 timmar varje dag och så är vi i trädgården ca 20-40 minuter också.

1 kommentar:

  1. Mysigt med SPA. Hoppas du får en skön avkopplande stund. Min födelsedagspresent blir en ny cykel.

    SvaraRadera