onsdag 21 mars 2012

Trött men pigg

Jag kommer kanske att vänja mig. Men att klara varddagen med B på dagis och L hemma är ganska tufft. Igår när vi kom hem och skulle gå ut med Liam så hade han varit och lekt i papperskorgen inne på toaletten. Det låg bomull och tvättlappar över hela badrummet och bytet (blöjan) låg under matsalsbordet. Övertala B att sitta i vagnen blir svårare och svärare för varje dag. Jag får muta honom med att vi ska ut och gräva efteråt. Att dra en vagn och en hund på 1-timmespromenad i Hindås backar är supertung. Jag har en muskelknuta i vaden som inte är av denna värld. När vi kommer tillbaka är vi ute i trädgården i 30-40 minuter, det är väldigt mysigt men B vägrar ju att gå in. Så då krävs det övertalning igen. In och börja laga mat, dammsuga som igår och tja, varför inte sortera tvätt eftersom tvättkorgen svämmar över.

När allting är klart och undanplockat för kvällen är jag helt slut. Igår åkte jag och tränade när B lagt sig. Jag orkade inte men jag gjorde det ändå. Det var skönt. Jag blev piggare så jag ska försöka övervinna berget av trötthet lite oftare. Min kropp behöver styrkan också. Men som sagt, vi kanske får försöka hitta någon som kan gå med Liam i alla fall 2 dagar i veckan så jag slipper slita ut mig helt. Vi får se.

Idag fick jag bilen strax efter ett eftersom G skulle på ett möte i Mölndal. Det var soligt och fint så jag körde hem. Gick med Liam och en tom vagn, hämtade B på vägen hem. Ringde K på vägen hem och så gick vi dit. B och lilla Emmy lekte i deras trädgård och sedan gick vi in och fikade. Klockan gick och sedan kom Gustaf och P hem från jobbet och då beställde vi pizza. När klockan var 19 ville Billy gå hem och lägga sig. Han var helt slut. Han somnade med ett leende på läpparna. Han är så söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar