tisdag 31 maj 2011

Ny frisyr och ett glas vin

I söndags gjorde jag en utflykt till Alingsås helt ensam. Jag var och klippte mig, klippte av en bit, kanske 5 cm och så klippte Anna upp det. Blev jättebra. Inte så tjockt och de där små slitna topparna som poppat upp här och där (även om jag klippt mig var 8 vecka i 4 år!!) är nu helt borta. Graviditet, amimning och hormoner har inte varit bra för mitt hår. Det är fortfarande långt och jag tror att jag vill ha långt fortfarande. Som jag sade till Anna, man får passa på innan man blir för gammal! Tycker inte det ser bra ut med långt hår på "äldre", ja men typ 45. Kanske några!

Helgen som var var annars riktigt jobbig. Jag har varit så himla trött och Billy fortsätter att vakna vid 5, gärna 04:45, 04:30... Det spelar ingen roll att vi håller honom uppe längre. Det är hans nya thing, som hållt sig några veckor nu. Hua, jag blir ett vrak! Ska sluta dricka kaffe inna han sover igen på förmiddagen så att jag kan somna en stund samtidigt. Var i alla fall på vårdcentralen igår och gjorde en koll av Hb:et. Ligger på 154 vilket är jättebra, blodtryck och socker var också bra. Jag är bara trött. Längtar tills Gustaf får semester och blir pappaledig. Ska bli underbart att vara hemma tillsammans några veckor. Jag längtar inte efter att börja jobba direkt men på ett sätt ska det bli lite skönt ändå.

Nu tittar jag på tv och tar ett glas vin. Känner mig som en människa igen. Pratade med min kompis Sofie tidigare och det var riktigt roligt, var längesedan vi pratade. Får försöka ringa till mina vänner oftare, det piggar upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar