måndag 2 maj 2011

Ingen bäbis längre

Igår satte Gustaf på sittdelen på vagnen. Det blev ett stort åbäke av vagnen. Nu måste jag vänja mig vid det. Billy också. Hoppas det funkar. Annars får vi sätta på liggdelen en stund till. I alla fall så blev Billy helt plötsligt en liten pojke. Han var lite orolig i går kväll också. Jag var och tittade till honom i natt och då låg han med fötterna på huvudkudden och sov så himla gott att jag inte hade hjärta att vända rätt honom. Men det är helt klart något på gång för han har aldrig vänt sig så innan och han har även börjat snurra omkring när han ligger på mage på golvet och så backar han mer och mer =)! Spännane!

När vi varit och veckohandlat igår skulle vi hyra film, jag visste exakt vilken jag ville se: Himlen är oskyldig blå, fast när vi började titta så var det inte alls den filmen. Jag ville ju se I rymden finns inga känslor =) haha.... fast den vi såg var helt okay den också. Vi dippade gurka och morötter till. Måste skärpa mig lite, har ätit massa fikabröd och druckit vin nu under påsk och det är inte precis bra för figuren. Jag vet inte, vintern gjorde att jag kunde fokusera på att vara nyttig och försöka träna. Nu vill jag bara sitta ute och mysa när Billy sover... Men det är väl ingen brådska. Snart får jag börja springa och då kan jag träna på ett annat sätt.

På valborgsmässoafton var vi hembjudna till grannen L och M med lilla T och O, det var roligt och lite kaos. En 2 månaders bäbis, Billy 6½ månad och O 3½ år som sprang omkring utan blöja och visade snoppen.... trodde han skulle kissa på mig där ett tag. Det var ett par till med som inte hade barn, kan tänka mig att de kände sig lite förvirrade, en annan är ju van vid kaoset som kan uppstå. Vi satte på Billy pyjamas och gav honom kvällsmat där, sedan fick han sova i vagnen medan vi gick och tittade på majbrasan. Det gick skitbra. Lyfte över honom till sin säng när vi kom hem och han vaknade inte. Han kunde ju lika gärna vaknat och trott att han hade sovit en liten lur bara...

Idag ska vi gå på promenad med Karin och hänga på öppna förskolan. Billy älskar de där sångstunderna och titta på de andra barnen. Jag tycker att det är sådär. Beror sig på om det är någon man känner med eller om man hittar någon att prata med. Kanske är det jag som är "konstig" men sist tyckte jag att de andra föräldrarna var lite stroppiga... (förutom L som kom lite senare och J som jag började prata med efter en stund), får skriva mer om det en annan gång kanske...

1 kommentar:

  1. Så roligt att höra om Billys äventyr och framsteg! Vore kul med lite fler bilder på honom, han växer ju så att det knakar! Härligt med majbrasa, här nere var det inte en enda pga eldningsförbud!

    SvaraRadera