torsdag 26 maj 2011

Järnbrist?

Har gått omkring och känt mig lite matt, yr och orkeslös de sista veckorna. Igår påpekade mamma för mig att jag säger att jag är trött hela tiden när vi pratar. Så sant. Mitt Hb tog ju bvc sköterskan några gånger precis när Billy kommit men sedan har jag inte tänkt mer på det. Jag ringde till vårdcentralen idag och frågade om de kunde kolla mig. Sköterskan som jag pratade med blev lite förskräckt när jag sade att jag inte hade varit på läkarbesök och kollat upp det eftersom jag förlorade så mycket blod så på måndag ska jag dit och se hur det står till. Vi får väl se. Skulle vara skönt om det var järnbrist så att det går att fixa. Skojade med Gustaf om att jag kanske ska be om att få lite lyckopiller annars. Känner mig ganska ofta lite off, utanför min kropp och mig själv. Kan ju vara hormoner också såklart, svårt att veta.

Idag har Billy krupit ett litet steg framåt =)! Gustaf busade med honom tills han vart alldeles svettig och på gränsen till arg och då bara hände det. Spännande!

1 kommentar:

  1. Jag har världens järnbrist sen förlossningen :( fått järn intravenöst ett par ggr men det är slut på det nu. Ska ta nya järnvärden men det är så jobbigt att de måste tas innan 9,30, då måste jag gå upp typ kl 6 för att få klart bebis, mig själv och sitta i kö... orka liksom...

    SvaraRadera