fredag 3 juni 2011

Team Edward

Könstiga dagar. Igår var vi hemma hela dagen. Billy vaknade tidigt, typ vid 4 och hostade sedan tills det var dags att gå upp vid 6. Alltså var jag vaken från 4 och "höll koll". Jag var helt slut när klockan var 8 och då fick Gustaf ta över en stund medan jag sov. Men han mådde dåligt så när jag gick upp gick han och lade sig medan jag var ute med Liam och Billy. Vi gick i 1,5 timme. Tur att det var mulet, inte så varmt. När vi kom hem så fortsatte Billy sova ute i vagnen och jag gick in och satte mig och läste lite. G vaknade och så gick jag och lade mig igen... Helt sjukt! Låg som i tung dvala, sov inte men var inte vaken. Hela dagen blev skitkonstig. Vi hyrde film som vi kollade på när Billy lagt sig för natten och sedan var den dagen slut.

Idag sov Billy till klockan 07, helt underbart. Hoppas hoppas han gör det imorgon också. Min tur att gå upp igen, idag hade jag lite sovmorgon. Får man bara sova utan avbrott så är det inga problem att gå upp kl 07...

Gustaf och Billy fick en tid på vårdcentralen idag. De lyssnade på Billys lungor, kollade honom i halsen och tog en sänka. Det var bra allting. Han får fortsätta att hosta... Hoppas det ger sig... Jag pallar inte dessa nätter längre. Även om jag går och lägger mig i tid så somnar jag inte förrän framåt 12.. Surt! Efter vårdcentralen hängde vi hemma lite och sedan packade vi en väska och gick ner till sjön. Jag tog årets första dopp, det var kallt och skönt! Nu på kvällen grillade vi och spelade geni. Jag förlorade som vanligt, började ändå väldigt bra men jag hamnade på risk hela tiden.. grr..

Nu hör jag hur Billy hostar, bådar inte gott för morgonen... Lika bra att hoppa i säng. Liam  ligger redan där och sover, han smet in på en sekund tidigare ikväll, lilla gullhunden. Vi var ute och sprang igår. Att springa med hund är riktigt bra, man tänker inte på hur trött man blir!

3 kommentarer:

  1. Team Edward? Läser du Twillight serien?
    Du har då alltid varit modig när det kommer till tidiga dopp. Jag är och förblir en badkruka. Blir t.o.m värre med åren.

    SvaraRadera
  2. Åh, låter frestande med bad! Mamma smsade om att de var ute med båten och det var 18 grader i vattnet. AVIS!!

    SvaraRadera
  3. Fia: Jag har sett om filmerna och kan inte förstå de som håller på Jacob ;)! Vi som läst böckerna vet ju hur det går...

    Mi: Det var kallt men inte för kallt. Jag har lite svårt för båtar men det verkar riktigt mysigt, skulle kunna tänka mig en om man bara åkte till små öar för att sola och ha picknick!

    SvaraRadera