tisdag 3 maj 2011

The team

I natt vaknade Billy först vid 4 och sedan vid 4:30, då lade jag över honom till mig, ny blöja först bara. Han somnade om och sov sådär bra. Hostade lite och ryckte till. Vid 06:30 så gick vi upp. Jag var rätt trött eftersom jag sovit så dåligt där mellan 4-6:30. Trodde dagen skulle bli jobbig. Men när jag lade Billy på förmiddagen så lyckades vi sova i 1½ timme, jag fick till och med väcka Billy till slut, haha... Det snöade ute när vi vaknade så jag satte fällen i vagnen. Mysigt, Billy älskar sin sittvagn.

Gustaf  kom hem med pizza på lunchen, som kompensation för att han är så slarvig med att gå upp på morgonen =) haha... Han har tågkort men missar typ tåget 2-3 gånger i veckan för att han inte går upp. Jag tänker inte väcka honom... då lär han sig ju aldrig! Billy älskar när pappa kommer hem och busar, hela ungen skiner upp och bara ler.

Rubriken lyder: The team. Jag och Gustaf är ett bra team, vi samarbetar och kämpar på tillsammans. Med hund, barn och hus finns det ju en del att göra. Idag har jag dammsugit, tvättat och gjort nyrent i Billys säng. Gustaf har lagat duschmunstycket och dammat på nedervåningen. Medan han var ute med Liam nattade jag Billy. Innan dess badade vi honom ihop och jag borstade Liams tänder medan badkaret fylldes med vatten. Haha, stackars Liam, han fick frollicar också så han tyckte det var okay! Vi brukar turas om med kvällspromenaden, det beror lite på hur mycket jag behövt gå under dagen. Det blir alltid en långpromenad och ibland går jag iväg igen efter en timme, på mammalunch, BVC eller öppna förskolan. Ibland gör jag inget annat än att gå under en dag känns det som.

Nu ska vi äta chokladpudding =) jag är inne i en sådan period, jag vill ha sött! Fast idag har jag varit godisfri i 4 månader. Borde sluta med kakor och fika också men men, det kommer väl....

3 kommentarer:

  1. Nej sluta inte med kakor och annat gott. Jag hade totalt sockestopp en period. T.om. ketchup och lingonsylt var förbjudet och livet blev så himla mycket tråkigare när jag inte fick äta ngt gott. En god fika sätter guldkant på tillvaron så NJUT!

    SvaraRadera
  2. Näe, jag ska inte överdriva såklart men lite strängare får jag nog bli. Mitt mål är att vara tillbaka i min gamla kropp när jag börjar jobba igen. Lite svårt med tanke på sommar, glass och rosé kanske ;)!

    SvaraRadera
  3. Förstår verkligen vad du menar, jag känner mig också oerhört sammansvetsad med Andreas nu, på ett nytt sätt. Team, verkligen! Vi planerar och är sedan effektiva. Väldigt sällan tjafsar vi om vem som ska göra vad eller vad man har gjort och hur, vi bara gör det. Båda vet att den andre gör sitt bästa och det är ju grejer som SKA bli gjorda så det är bara att hugga in. Men vi är nog lyckligt lottade som har det så :)

    SvaraRadera