torsdag 12 maj 2011

Sleten

Igår hade jag mamma-lunch här. Sex mammor och sex bäbisar sammanlagt. Jag bjöd på tacopaj och värsta choklad/nougatpajen. Jag förberedde mycket kvällen innan men det blev ändå väldigt mycket att fixa med. Hann ut med Liam en halvtimme också. Billy sov medan jag lagade mat, han vaknade 20 minuter innan alla kom. Skönt det!

När alla var gått hem skulle vi ut med Liam igen. Hörde hur det började mullra lite långt bort när vi kommit ut. Började gå i normal takt men såg hur de mörka molnen smög sig allt närmare och hörde hur åskan kom närmare. Slutade med att vi gick assnabbt runt hela långrundan. Ca 20 sekunder efter att jag lyft in Billy från vagnen började det ösregna, stora, tunga droppar och det åskade som bara den. Hade vi inte hunnit hem hade vi blivit genomblöta, där hade inte regnskyddet hjälpt. Stoppade i Billy mat och sedan lade vi oss på golvet och lyssnade på ovädret. Riktigt läskigt. Åskan var precis ovanför oss. Det åskade ännu mer senare på kvällen.

Klockan 19:30 satte jag mig ner i soffan för att vila för första gången på hela dagen. Kände då att mina knän, mest det vänstra, pajat. Det gör så jäkla ont! På plan mark går det bra men i uppförsbackar och när jag måste trycka på med benen kan jag knappt gå. Tror jag måste stretcha. Man får tydligen förkortade muskler på baksidan av benen om man går med barnvagn mycket. Känner hur det liksom strålar från höften, ner i knät och vidare ner i vaden...

Idag har vi haft möte med prästen inför dopet. Han var väldigt "gudig", men det gick fint. Billy var på gott humör nästan hela tiden. Den token har bara sovit i 1,5 timme sammanlagt idag. Nu ligger han på sidan och sussar. Han bestämmer själv hur han ska ligga nu, han är vår lilla mask...  Själv ligger jag i sängen med en varm vetesäck över knäna. Måste sova, är sådär trött att jag inte orkar prata ens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar