fredag 29 april 2011

Very nice day

Idag skulle vi egentligen åkt och badat med Oliver och Ida men det blev inställt. Dagen blev väldigt bra ändå. Jag städade som en tok och plockade fram vårskorna när Billy sov. Sedan åt jag lunch innan promenaden, lågt blodsocker är ingen höjdare. Sms:ade Lotten och fick sällskap, väldigt trevligt, fast B vaknade efter en stund och var riktigt irriterad, satte honom upp men liggdelens sittanordning är ingen höjdare. Fick typ halvspringa sista biten hem, var genomsvettig när vi väl kom fram. Jag gav B mat och så gick vi hem till Karin och Emmy som tittade på bröllop. Där blev vi kvar i 3 timmar. Gustaf hade inga nycklar med sig så han fick komma förbi efter jobbet. Sedan kom Karins man Pelle hem så vi hade det riktigt nice.

Vi började dona lite med maten när Billy lagt sig, vi skulle grilla och då kom Tina och Jesper (grannarna) ut i sin trädgård och börja med oss. Det var så trevligt att de bjöd in sig. De var kvar i typ 1½ timme. Sedan gick Tina in och kollade till Alva (deras dotter) som låg och sov, hon var inte vaken men sov lite oroligt så hon vågade inte gå över igen och då gick J också efter en stund. Det blev alldeles lagom! Nu sitter jag med ett glas rött och ska strax gå och lägga mig. Jag ska gå upp med B imorgon. Det blev en very nice day. Man blir pigg av sällskap.

Imorgon är det valborg och då ska vi ner till grannarna mitt emot och grilla lite och gå till "brasan". Hoppas inte det är igelkottar i bara... så hemskt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar