tisdag 22 februari 2011

Sömn

Jag och Billy är i o fas. Igår natt vaknade han vid 03 och jag fick honom att somna om en timme senare. Inatt sov den lilla skrutten från 20:30-07:30 utan att vakna (duktig pojke) medan jag var vaken i perioder hela natten. Ändå känner jag mig piggare idag än igår. Kunde ha vilat mig en stund nu eftersom han sover lite igen men jag pallar inte att lägga mig i sängen och snurra omkring igen. Jag klockar Billy istället.

Idag fyller kusin Ville 3 år, tiden går så himla fort. Vi ska åka till Karlskrona i helgen och gå på hans kalas, om det inte snöar för mycket. Tyvärr tror jag att det ska snöa =( men jag vet inte hur mycket. Frågan är när man ska dra gränsen och säga att man inte ska åka. En familj i mammagruppen satte sig i bilen och körde till Stockholm när det var värsta snökaoset där, det gick ju bra! Fast hon ammar så där spelar det ju ingen roll om det tar längre tid.... Vi måste ha med oss massa varmvatten... Jag vill verkligen åka till Karlskrona, jag längtar!

Förra veckan ringde jag till försäkringsbolaget. Hade glömt bort att jag kanske skulle kunna få ut ersättning efter all förlossningsdramatik. Jag kommer att få 3000 kr, inte så mycket men bättre än inget. Jag har bestämt att dessa pengar ska gå till mig och bara mig, min kropp. Det är pengar som betalas till mig för att min kropp blev så misshandlad så det är inte mer än rätt, de ska inte gå till räkningar och bensin. Ja, om det inte krisar då men förhoppningsvis kommer inte fler dumma utgifter som vi inte räknat med nu.

Vad ska jag använda pengarna till då? Jag ska klippa mig och färga håret. Min hemmatoning har ju gjort sitt. Nu när den mörka färgen börjar gå ur så tycker jag att det skiftar i lila, lägg på en blond utväxt på det. Idag borstade jag håret också för första gången på 2 dagar. Det börjar gå utför ;)! Jag sätter bara upp det på morgonen för att undvika att Billy drar eller spyr i det. Annars börjar det bli riktigt långt och jag tappar inte alls lika mycket längre. Trodde jag skulle bli flintis där ett tag.

Idag har vi inga planer, blir som vanligt!

1 kommentar:

  1. Bra förslag att unna dig nåt! Gå på nån fotbehandling också, eller nåt för hyn. Och köp en mysig pyjamas. Det är du så värd!!

    SvaraRadera