söndag 13 februari 2011

Sköna söndag

Idag mår jag lite bättre men fortfarande inte bra. Gustaf har smittat mig! Är i en liten sjukbubbla, känner mig mossig och trött, vill bara ligga i sängen och sova. Ligga i sängen och sova, ja, det kan man ju glömma med en liten. Igår fick jag faktiskt vila i två omgångar medan Gustaf lekte med Billy. I morse puttade jag på Gustaf så fick han gå upp med Billy, det var faktiskt första gången!!! För mig var det jätteskönt att få ligga kvar i sängen en timme och för Gustaf var det väldigt nyttigt att få känna på hur mycket en timme extra i sängen gör. Han var så trött hihi.. Billy är inne i en vägra sova när pappa försöker period.  I alla fall på dagen, han kan vara hur trött som helst men skriker bara om Gustaf försöker få honom att sova. Jag vet inte om det är Gustaf som ger sig för snabbt eller Billy som totalvägrar. Sedan kommer jag och sveper in honom i en filt, lägger honom på armen och pussar honom på de små kinderna och pannan och han sover efter 3 minuter...stackars Gustaf ;)!

Nu har Gustaf varit hemma i 10 dagar. Han var ledig förra fredagen och sedan blev han sjuk och eftersom han inte fick en läkartid förrän på tisdagen och smittades så blev han hemma hela veckan. Det blir konstigt att gå tillbaka till vardagen imorgon, lite skönt men ensamt. Fast på tisdag har vi bvc och på torsdag lunch hemma hos Karin och Emmy (från mammagruppen). Jag gillar att ha lite planer varannan dag.

Min vän och mitt över vägen granne ringde nyss. Hon är höggravid och har gått 12 dagar över tiden. Stackarn. Det måste vara fruktansvärt tungt. Hoppas bäbisen tittar ut snart. Hon har en son som är 3 år gammal som är skitrolig. Han är så lillgammal på något sätt. Han älskar att vara här och leka med amningskudden och titta på Mysan.

Nu ska vi elda och titta på film. Vi intar mysdag. Jag ska se om jag kan gå en liten sväng med Liam sedan. Det är strålande sol och det vill man ju inte missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar