lördag 5 februari 2011

Ny blogg och en ny tillvaro

Idag har ett nytt liv för oss börjat kan man säga. En kär familjemedlem har flyttat och saknaden är stor. Jag har bestämt att detta inte ska vara en hundblogg. Den ska handla om oss som familj. Lite dagboksform. Visste ni att jag skrev dagbok varje dag under typ fyra år? Från det att jag var 13 till 17 år gammal. Där finns mycket pinsamt att läsa tror jag. Ska sätta mig med dem en dag och läsa. Jag minns att jag och min bästis på den tiden var superkära i Leonardo Di Caprio. Pappa undrade varför vår skrivare fick slut på bläck hela tiden, det var vi som skrev ut en massa bilder och klistrade in i en bok som vi skickade fram och tillbaka mellan oss, vi skrev små meddelanden på lektionstid och på rasten bytte vi!

Billy har varit lite skrikig de sista kvällarna. Idag ökade vi på med ersättning och ta mig tusan så somnade den lilla buddan nästan på en gång. Han ville inte ens rapa. På kvällen innan hans sista mål mat brukar vi tvätta honom och sedan smörja in honom med babyolja. Han älskar det, ligger och ler med hela ansiktet på skötbordet. I kväll hade jag ett enormt pussbehov så nu har jag babyolja i hela ansiktet känns det som. Tänk att man kan älska någon så mycket som man älskar sitt barn.

Vi har tänkt döpa Billy i början av april. Vi skrev en lista på vilka vi ska bjuda igår och det stannade på 50 personer, känner vi ens så många? Tydligen! Ska plocka bort några släktingar som vi inte behöver bjuda men annars så kör vi på. Jag kanske får användning av den där buffékokboken som jag köpte när jag var gravid. Maten på framsidan såg så god ut att jag inte kunde låta bli att köpa den!

Imorgon blir det långpromenad med en hund. Jag går ju långpromenader med Liam varje dag eftersom han är hemma med mig så vi är vana men förut gick jag utan barnvagn och med bara Liam. Det var som att gå själv nästan. Med två hundar har man alltid lite mer att hålla reda på.

2 kommentarer:

  1. Roligt med din nya blogg... Ses här framöver

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Morris! Fina färger du valt. Det är kul att läsa om Billy, jag suger åt mig all info :)
    Haha, var det du och Clara? Själv var jag ju kär i Taylor Hanson!!

    SvaraRadera