torsdag 10 februari 2011

Lite socialt, man tackar!

Idag var det träff på BVC med mammagruppen och innan vi gick dit träffades vi hemma hos en av tjejerna och fikade. Väldigt trevligt att träffa andra mammor och bäbisar. De är så olika i sin utveckling och de har olika "skrik" allihopa, det tycker jag är coolt. En liten flicka hade väldigt dovt skrik till exempel. Billy är mer medeltonad haha..... När jag skulle klä på mig "normala" kläder innan vi åkte dit (vardagskläder för mig är spyiga mysbyxor) så fick jag på mig mina jeans helt utan problem =) alltså, mina hej jag får precis på mig byxorna byxor. Det är fortfarande några kilon kvar men det var jättekul! Jag försöker att inte väga mig utan bara gå tusen promenader och inte äta för mycket kakor. Det är skitsvårt. Jag kom på mig själv härom dagen med att tjata om mina lår så fort jag pratar med folk i telefon, alltså, stackars dem, förlåt ;) det är verkligen inte meningen!

I morse när vi vaknade hade det snöat hela natten. Morgonpromenaden blev tung och lång. Jag gick själv eftersom Gustaf fortfarande är lite sjuk och vagnen sjukt otymplig att dra i blötsnö. Jag och Liam tog vägen genom skogen, det var svinhalt under snön, jag höll på att så ihjäl mig typ 5 gånger. Jag släppte lös Liam en bit också, han tyckte det var skitkul, han sprang fram och tillbaka några gånger, höll nästan på att vurpa ner i bäcken en bit bakom oss, han har ju en ganska lång bromssträcka racerhunden. Nu på kvällspromenaden ville han ta med sig goseåsnan....tokhund...

Annars då? Hostan är värre och jag har ont i halsen. Jag vet inte vad som är på gång, jag vägrar bli sjuk. Ska ta mig en hut hostmedicin och lägga mig i sängen och läsa. Hoppas att Billy sover gott inatt. Natten till idag var jag uppe och pluppade i nappen 3 gånger. Inte så farligt, jag är typ ändå vaken. Jag drömde att Liam var min bäbis och att han hade en långsmal spetsig (som en fiskfena) napp...

Dagens notering: Jag glömde sätta locket på min nattkräm en kväll. Dagen efter var det som en liten hinna på krämen, det såg ut som kaka, det var mysigt att smörja in ansiktet med kakan....














Testbild på sovande Billy

1 kommentar:

  1. Bilduppladdningen verkar fungera utmärkt. Blogger är mkt användarvänligt och bra tycker jag.

    SvaraRadera