söndag 20 februari 2011

Kalas och lite feber

Igår kom Billys farmor och farfar hit. Med sig hade de leksaker, kläder, blöjor och lite mat. De är för goa. Köper finfina dyra kläder till sitt barnbarn. Han kommer bli bortskämd! Sedan passade dem Billy och Liam medan vi åkte hem till Lousie och Martin på middag. Det var jättetrevligt. Jag drack lite vin och en "ajrisch coffie". Det var konstigt att klä upp sig och åka hemmifrån. Lite skönt också men jag saknade lillen. Fast man måste försöka ta sig ut tillsammans utan bäbis ibland, för sin egen skull annars blir man knäpp.

Jag hade ju fått äran att slippa gå upp med Billy i morse men vid 3 tiden inatt var jag uppe på toa, lade upp Billy på kudden (han kanar liksom ner) och vid 05:30 hörde jag Liam gnälla. Då hade han bajsat ner sig och mådde illa. Dumma lilla bajsätande hund. Jag väckte Gustaf som gick ut med honom medan jag torkade upp. Han både bajsade och spydde ute =/! Nu mår han som vanligt igen! Men när vi var färdiga med allt det var klockan över 06:00 och jag hade svårt för att somna om så när Billy vaknade 07:30 gick jag upp. Vi myste till klockan 09:00 och då somnade han en stund igen. Jag hade tänkt hoppa ner i sängen en liten stund till då men då vaknade svärföräldrarna och började gå i trappan osv så då kunde jag inte somna och Billy vaknade efter 20 minuter. Gustaf däremot den lilla rackaren fick sova till 10:00!!!!!!

Jag har varit lite frusen idag. Tog febern och jag hade nästan en hel grad mer än vad jag brukar ha. Billy hade också lite feber, han var jättekinkig och trött. Somnade med nappflaskan i munnen nu när jag gav honom  det sista målet. Smakportionen idag gick skitbra. Han fick i sig nästan allt. Farmor satt med och var rolig så det var bara att stoppa in maten!

En sak till! Jag har köpt en crosstrainer! Gustaf fick hämta den. Nu ska bara förkylningen bort och sedan ska jag träna. Ska köra minst 20 minuter varje dag i början samt köra lite styrkeövningar. Jag har inte så höga krav på mig själv nu men jag känner att jag behöver det. I hela mitt liv innan jag blev gravid har jag tränat jättemycket och att sedan inte få träna gör mig psykiskt kokko! I slutet av maj får jag börja jogga lite försiktigt, eller hoppa!

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag ska sno Gustafs duntäcke, somnar så gott med dubbla täcken, men först ska jag se ett avsnitt ponnyakuten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar