fredag 18 februari 2011

Lunchdejt och sol

Hejsan!

Igår var jag och Billy tillsammans med ett helt gäng mammor och bäbisar hemma hos Karin och fick god lunch och efterrätt. Gud så trevligt det är med lite sällskap. Jag kan inte få nog! Nästa vecka ska vi hem till Pernilla och lilla Filippa. Vecka 11 kommer de hit, vi har ett schema! Jag mötte Karin och hennes man Pelle nu på promenaden också, de var ute och gick med barnvagnen, jag hade ont i huvudet innan jag träffade dem men lite sällskap och det blev bättre. Idag skiner solen och den värmer så gott. Gick med solglasögon och lyssnade på radio, det gick inte fort men vi tog oss runt 1 timmesrundan. Billy sover fortfarande i vagnen. Jag låter honom sova, han har varit lite kinkig på sistone.

Idag var det 3:dje dagen med smakportion. Det gick riktigt bra. Nu börjar han fatta att det ska in i munnen och sväljas, sedan kanske det inte är hans favoritsmak men det är stor skillnad mot första dagen. Liam får det som blir över. Billy får kanske i sig 2-3 teskedar och det är en bra början. Han har ju börjat få ersättning nummer 2 också så det är mycket på G nu. Killen börjar bli stor!

Imorgon kommer Gustafs föräldrar hit. De ska passa Billy medan vi åker på middag till Lojsen och Martin. Det ska bli så roligt. Lite nervig inför att lämna Billy men han är ju så snäll så det ska nog inte vara några problem. Vi kommer ju hem också, vi ska inte sova över.

Annars då, jag kan inte svara på kommentarer, hur gör man? Jag fattar inte och jag orkar verkligen inte läsa mig till det! Idag är jag chokladsugen, jag åt upp Gustafs chokladhjärtan i måndags, jag ville inte hålla mig. Men jag har inte ätit smågodis och inte ätit mer än de där chokladhjärtanen och en bit annan choklad dagen efter så jag har snart mer eller mindre varit godisfri i 1 ½ månad. Det är godkänt tycker jag!

Imorgon fyller Liam 2 år! Lilla killen, tonåringen, han är hur goo som helst. Igår när Billy somnat lade jag mig bakom honom i soffan och gosade. Mys!

2 kommentarer:

  1. testade en nya Marabouchoklad idag, med crisp och kolakräm. Säger bara Mmmm!! men man kan bara äta ett par rutor i taget för den är ganska söt.

    SvaraRadera