tisdag 15 februari 2011

BVC besök

Idag var vi på BVC, killen väger nu 6,6 kg och är 63,8 cm lång. En liten godbit alltså! Tyvärr är han lite platt på ena sidan av huvudet. Det har han i och för sig alltid varit men vi jobbar mkt med att han inte ska ligga på den sidan osv. Jag känner mig totalt värdelös att vi inte kan få bukt med det. Skickar Gustaf att köpa en tjock kudde till hans säng och en Bumbostol idag. En del kanske gillar att gå på BVCbesök, mig ger det ångest, längtar tills Gustaf är hemma och får gå dit.

Dagarna då vi ska dit blir väldigt konstiga. Först gå dit, sedan hem, hämta Liam, gå på promenad och sedan hem igen. Trött i benen av alla backar, särskilt nu när jag är genomförkyld. Idag blir Billy 4 månader. Vi får börja med smakportioner =) spännande! Men vi väntar tills imorgon, jag är inte på humör idag. Hela dagen har varit hemsk. Hade gråtit innan klockan ens blivit 08, sedan detta med Billys huvud, idag känner jag mig som värdens sämsta och mest odugliga person. 

2 kommentarer:

  1. Men Morris, ha inte så prestationsångest! Jag tror inte att det är NÅGON som går till BVC och inte får anmärkning på nåt! Och i 9 fall av 10 beror det mycket på barnet själv, t.ex. i detta fall att han föredrar att ligga på den sidan för att det är skönast, ni kan ju inte vakta honom dygnet runt och vända honom... var inte så hård mot dig själv.

    SvaraRadera
  2. Jag försöker verkligen att inte vara så hård mot mig själv men när det gäller ens barn är det skitsvårt. Det är tur att man har många att prata med som säger samma sak som du, det hjälper!

    SvaraRadera