söndag 27 februari 2011

Karlskronaweekend

Hej!

I fredags körde vi till Karlskorna. Vägen dit var jobbig. Billy sov i sammanlagt 20 minuter. Jag fattar inte hur jag orkade "underhålla" honom resten av vägen. Vi stannade 3 gånger. Det var en underbar känsla att köra in på uppfarten till mammas och pappas hus. Vi hade hela bilen full av packning. till och med Mysan klämde vi in. Billy blev lite rädd när jag langade över honom till mormor så fort vi kom fram. Trött och lite blyg. Men det gick över efter en stund. Mamma har busat som bara den med Billy, han har skrikit rakt ut av skratt och verkligen blivit hur bortskämd som helst. Han har varit helnöjd. Tyvärr blev det inget kalas för Ville. Han kräktes på fredagskvällen. Eftersom våra släktingar hade tänkt gå på hans kalas och passa på att träffa Billy också så kom de hem till oss istället. Lite improviserad släktmiddag. Det var trevligt. Billy var lite blyg i början där också men sedan lekte han helnöjd i Gun-Britts knä. Han somnade helt utmattad vid 20-tiden.

Billy sov uppe på övervåningen, mormor var nattvakt. Första natten sov jag 3 timmar, typiskt mig! Inatt sov jag bättre även om jag vaknade många gånger. Billy sov utan att vakna alls båda nätterna. Fina Billy!

Hemresan idag gick bättre. B sov först 2 timmar, sedan pausade vi i Värnamo, åt på Maccan. Billy passade på att bajsa, tur det, för jag hade aldrig lyckats byta bajsblöja i bilen. När vi körde därifrån efter 1 timme fick jag B att somna en 20 minuter till. Sedan fick jag "glatt", visa leksaker, sjunga, busa och plutta i napp i 1,5 timme. Så jäkla jobbigt. Inte roligt med en fastspänd irriterad bäbis. Jag hann aldrig få tråkigt på resan i alla fall. Min tidsuppfattning är fortfarande ur funktion.

1 kommentar:

  1. Billys första resa :) Mysigt det måste vara att få lite avlastning och samtidigt få visa upp det man är stoltast i världen över.

    SvaraRadera