torsdag 5 juli 2012

Semester!

Nu har vi semester. Vi inledde med att jag kidnappade Gustaf och tog med honom på kalas inne i Göteborg. Vi gick till en tapasrestaurang men först drog jag med honom en runda på stan och så checkade vi in på vårt hotellrum. Frida och Alex, våra grannar, mötte upp oss där och så drack vi lite skumpa. När vi hade ätit gick vi och spelade biljard. Vi hade jätteroligt. Slutade på en liten bar där vi drack drinkar. Det blev inte så sent, vid 12 låg vi i sängen och drack cola och käkade piroger =)! Mysigt!

I måndags kom mormor och morfar hit. Vi har hängt på stranden, på Freeport och så har vi förberett lite för "renoveringen". Men det är något konstigt med Gustafs hals. Han har skitsvårt att svälja. Det går lite lättare nu men mån-ons kunde han nästan inte svälja alls. Han fick äta soppa!

I fredags dog Mysan. Min lilla Mysan. Hon måste ha dött på en gång för hon hade inte låtit något och låg på sidan inne i sitt hus. Vi begravde henne bredvid Robin i trädgården. Så sorgligt. I går lämnade vi alltså tillbaka Robin. Jag grät och jag grät, och grät lite till. Det känns så tomt utan mina grisar. Men jag vet att det är för det bästa. Bara att slippa göra rent  buren, klippa klor och köpa hö hela tiden och ha dåligt samvete för att de  borde få mer gos och springtid. Den tiden är över för denna gången. Jag hade marsvin i 12 år! Herre gud!

I dag har vi haft en mysig dag. Mormor och morfar åkte hem vid 11 och då gjorde vi mat till Billy. Han äter typ bara korv nu, hmm... Han fick korvgryta med paprika. Han har halsfluss och prickar på sina små händer och fötter, i baken också. han får kåvepenin och tavegyl. Han tar sin medicin jätteduktigt. Han protesterade första dagen men vi klappade händerna och hurrade och gav honom festis efteråt så nu tar han den helt själv. Fina lilla Billy! I alla fall. När Billy sov middag var jag ute och sprang med Liam, skyndade mig in i duschen efteråt och så han jag till och med sola i 30 minuter =)! När han vakande packade vi en strandväska och åkte till Nedflod. En fin sandstrand. Billy valde själv kläder när vi skulle åka dit så han hade på sig solhatt, solskyddströja, blöja och gummistövlar..hihi... Vi var där i 1,5 timme och sedan ville han åka hem. Vi grillade lite och nu slappar vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar